Termobyxor

C

carro42

Sonens termobyxor verkar vara helt värdelösa han var dyngsur när han kom från skolan verkar inte tåla lite slask. Kan någon tipsa om bra kläder?

Sv: Termobyxor

Ett tips är att kolla plaggets vattenpelare. Jag vill ha minst 3000 mm, men gärna 5000 mm, på mina egna överdragsbyxor som ska tåla arbete med hund i både regn och snö.

Innan det blir kallt är fodrade regnkläder suveräna! Det finns till och med fodrade regnoveraller :)

Bara det finns i storlek så han går i tvåan och drar 122/128

Hur är de? Är de i galon och med hängselbyxor eller midjebyxor?

De är i PU och har hängslen, eller snarare en hel överdel i fleece fastsydd i byxorna.

Didrikson gillar jag också, har ett gäng olika skal-kläder men didrikson håller klassen trots det billigare priset :)

Ska man behöva impregnera varje gång de skall ut då? Verkar ju jätte jobbigt.

Jag impregnerar inte varje gång, jag låter dem vara ute och blöta ner sig och byter kläder när vi kommer in och hänger på tork, alternativt kör i tvättmaskinen.
Är det kläder till skolan så är nog regnbyxor (kanske fodrade) bättre de blöta dagarna, overall och termobyxor funkar bättre i snö.

Min dotter har fleecefodrat gummi/regnställ (från HM) Helt suveränt!!! När hon lekt ute på dagis tar personalen och spolar av henne med slangen innan hon går in. Det håller tätt för både vatten och kyla. Kanske inte smällkalla vintern, men slaskvinter klarar hon gott med regnstället.

Vill man dra ut på det lite kan man ha tunna fleecebyxor och en skön fleecejacka under.

Men nu ska jag inte få det att låta som att man ska ha dessa kläder heeela vintern, men här i Sthlm är de vääldigt användbara.

Som en kompis sa till mig: Jag är glad att han hade sin fodrade regnoverall på sig. Redan innan vi kom till bilen låg han i en vattenpöl ;)

Bor också i ett slaskträsk, vill ju att de ska vara torra och dessutom varma.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 179
Senast: cherie
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna