Teori-fantasi

superstar

Trådstartare
Jag håller häst-lekis lektioner en dag i veckan (ridning och teori för barn 4-6 år) och behöver lite hjälp med inspiration till teorilektionerna. Vad tyckte ni var kul när ni (om ni red då) var så små? Minns ni några lektioner som var extra roliga ocg vad gjorde ni då? Lekar, pyssel mm som samtidigt är lärorikt.

Har planering färdig för resten av terminen men en del saker känns lite fantasilösa, så lite inspiration skulle vara bra.

Fram med tipsen!

Sv: Teori-fantasi

Man kan ju även ha med 'Hästens Bön' och prata om innebörden av den texten på ett enkelt och förklarande sätt, jag minns jag älskade den texten som mindre och hade den uppsatt på väggen tillsammans med söta hästbilder:love:

frågelekar, rykttävlingar och hur man borstar.. det är alltid roligast när det är en häst med:) och när barnen får delta mycket

vad olika borstar heter och är till för,på min ridskola hade vi papper och klippte ut bilder ur häst tidningar och kataloger vad hästen behöver utrustning m.m...leda hästen, ta ut en häst och träna balans och dam sits bak länges,sköta hästen<!!de finns mkt:banana:lycka till/becca

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 396
Ridning Min nyss fyllda fyraåring är medryttare till en liten shettis. Vi går mest ut i skogen, men en liten ridbana finns att tillgå. Barnet...
Svar
11
· Visningar
2 317
Senast: Andromedae
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama