TENS erfarenheter?

klockmalva

Trådstartare
Blev tipsad om att TENS kan hjälpa mot foglossningen och att det finns såna att köpa på Clas Ohlsson! :) Jag har kikat men sen vet jag att man kan hyra från sjukvården ..

Nån här som har provat? köpt? Hyrd?
Jag vill gärna höra vad ni har för erfarenheter ...

Sv: TENS erfarenheter?

Jag lånade en TENS från sjukgymnastiken min förra graviditet. Var helt suverän som smärtlindring under förlossningen. Kan säkert funka på foglossningen med.
Här hos mig var det bara att ringa till sjukgymnastiken och säga "Hej, jag är gravid och vill låna en TENS" sen fick jag komma och hämta. Hoppas att du får tag i en och att det hjälper mot det onda!

Jag hyrde en sån vid min förra graviditet. Funkade bra på foglossningar och ryggont. Jag hade med den på BB men jag tyckte inte den hade någon smärtlindrande effekt där så jag tog bort den. Du ska nog ha en riktig för att det ska vara värt det. En sån från typ Claes Olsson tror jag är för svag. Kolla med din barnmorska om du får hyra/låna en istället.

Hon som tipsade mig var supernöjd med sin från Classe.

Jag ska kolla med sjukgymnasten (om de bara ringer upp nån gång :mad: ) jag ska boka om min tid för akupunktur också ...

Vad kostade hyran? Den på Classe + de där mojänger går lös för ca 600 kr ...

Jag kommer inte ihåg precis men jag tror det var runt 200-300. Det var på Värmdö. Det är säkert olika beroende på vilken kommun man bor i. Jag har hört om folk som fått låna gratis också. Jag fick ha den typ så länge jag ville.

Får man fräsa på hur mycket som helst trots att man är gravid? Jag har en jag skulle kunna låna vid behov av min pappa (om jag fick behov) och den är rätt stark, de andra klenisarna klarar inte ens av att ha den på högsta nivån :p

:rofl:
jag döör vad du är rolig! :bow:

och jäklarns vilken bra fråga för övrigt. Man vill ju inte elektfifiera ihjäl bebisen! :o

Ja, man vill ju inte att den ska komma ut och se ut så här :o

harlowe-hair.jpg

:rofl:
Ja så kan man ju inte ha det?! :rofl:

Tack för skratt. jag har världens sur-deppar dag idag med massa värk/smärta/kan nätt och jämnt gå men nu känns det lite bättre! :D

Glad att jag kunde hjälpa till :D
Du får buda hem lite godis med en taxi så känns det bättre. Skicka fakturan till mannen, den kan han gott betala för att trösta dig ;)

Ha ha söt bild.
Man fick med en informationsbroschyr, jag kommer inte riktigt ihåg vad det stod men du fick iaf inte ha den på magen har jag för mig. Jag hade den mest på rumpan och i ländryggen.

I "min" TENSväska så var där med en instruktion för hur plattorna skulle placeras när man är gravid, dvs inte över magen. Fanns inga begränsningar för hur mycket "fräs" man fick använda. Under förlossningen var jag nästa uppe i max och sonens hår var visserligen lockigt men i övrigt ganska platt :D

klockmalva I mitt landsting så var det gratis att hyra och jag fick ha kvar den så länge jag ville. Vilket innebär att den ligger kvar i hyllan hemma och har hjälpt maken när han hade ryggskott... :angel: Jag behöver bara hämta ut nya plattor så är jag laddad inför nästa bebis, för TENSen ska definitivt med till förlossnigen! :)

Haha, lockar är ju bara tjusigt så då kanske det vore en god ide att fräsa på ordentligt ;)
Skämt och sido så får jag väll stämma av med BM för säkerhetsskull om jag skulle behöva den. Eller googla lite närmre.. Iof är det pappas, han har säkert instruktionsbok, kvitto och säkerligen kassen som han fick när jag köpte den, så det löser sig säkert :D

Jag har TENS för mina neurologiska störningar och ryggont, fungerar över förväntan på "rätt" sorts smärta.

Så det är förklaringen till dotterns frisyr första året?! Hon gick under smeknamnet "Penntrollet" av en anledning och jag använde TENS mot mina foglossningar förra gången. Tyckte det var bra mot foglossningarna, men hade inte så mycket nytta av den på förlossningen.

kl

Jag hyrde en TENS inför min förlossning och den var totalt värdelös. Visst pirrade det lite behagligt under stadiet av tidigare förvärkar hemma och när det började dra igång så smått dag 1 av förlossningen (som pågick i 53 timmar). Men när jag väl var inne på förlossningen (och bara var öppen 1 ynka cm) så hade jag slängt apparaten i väggen för länge sen. Hade absolut ingen som helst påverkan på mina smärttoppar. Och nej, jag är inte pipig av mig i vanliga fall. Bortkastade pengar för mig.

Den kanske hade för låg "styrka". Tror man ska ha en med minst 1000Hz om jag inte minns fel nu. Min är på 1200Hz och den känns ändå lite klen. Sen brukar det finnas olika program på dem också.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
376
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
548
Senast: FrDrake
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 109
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka