TENS apparat

skatten

Trådstartare
Är det någon här som har provat tex den TENS apparat som Apoteket eller Clas ohlsson har i sitt sortiment på häst?
ERfarenheter?

Sv: TENS apparat

Om du menar Omniron från Apoteket lär den bli mycket svår att köra på häst. Det krävs helt pälsfri hud för att få kontakt, har du så mycket som lite ludd på benen själv, behöver du mycket gelé för att få ut något av behandlingen.

Jag köpte en på Claes Ohlson för något år sedan och den funkar på min rätt toleranta häst om man håller fast plattorna mot huden, för precis som föregående skriver så krävs hudkontakt.
Jag fick iaf önskat resultat av min investerade 500-lapp, men det var lite pyssligt.

Jag har en proffs-maskin och den fungerar bra både på mig och på hästen. Det viktiga är ju att du har bra elektroder och gel som ger kontakt. Till hästen har jag kolgummielektroder och till mig själv vanliga självhäftande.

Kolgummielektroder finns i olika storlekar och arnikagel funkar som kontaktgel. När du väljer stimulator så tänk efter vad du vill kunna göra med den, de flesta sorter har hög-frekventa program, andra har både hög-frekvent och låg-frekvent, min har nog ett tiotal olika tror jag, med olika frekvenser och pulsar.

Liknande trådar

Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
340
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: jemeni
·
Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
610
Senast: __sofia__
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka