Tennisarmbåge

Min tennisarmbåge tog 1,5 år att bli helt smärtfri ifrån men fortfarande efter 2,5 år kan jag känna av den om jag "pressar" den. Som krattning, köra bil långa sträckor. Men nu förtiden blir jag smärtfri med lite vila.

För mig vände det när jag tog hjälp av sjukgymnas.

Tennisarmbåge går över på 2-3 år, förutsatt att det är det man har och att man slutar med det som underhåller problemet.

Hyaluronsyra är jag skeptisk till. Om den skulle klara sig genom matsmältningskanalen intakt, undrar jag dels hur den skulle kunna ta sig in genom tarmväggen och sen i oförändrad form veta vart den ska och hur den skulle dämpa inflammation i ett muskelfäste.
Ja jag har slutat på det jobb som jag fick det från. Fast nu får jag ont av småsaker också.

Haha jag tänker att hyaluronsyra är bra för hela kroppen, men att det hamnar i hela kroppen och inte enbart där. Men jag har ingen aning

Haha jag tänker att hyaluronsyra är bra för hela kroppen, men att det hamnar i hela kroppen och inte enbart där. Men jag har ingen aning
Inget tyder på att hyaluronsyra har effekt hos människan, varken som kosttillskott (där misstänker jag att Cilla har rätt, att det spjälkas i matsmältningen) eller som ledinjektioner (funkar på häst, men inte på människa).
Källa: föreläsning av apotekare

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 102
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 879
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024