M
Morgondagg
Kan hända att jag överreagerar men vill mota Olle i grind om något är på gång.
Har ett föl på 6 mån som hittills levt sitt liv efter konstens alla regler gällande bra hästhållning. Dygnet runt utevistelse i stora hagar med mamma och kompis i princip från födseln till mitten sep och mycket utevistelse nu efter installning. Står på halm inne, fri tillgång på grovfoder och en mamma och övriga inhyrningar utan några som helst tendenser till olater, allra minst att bita på inredning och staketstolpar.
Min lilla har dock gjort detta.
Ser det lite i boxen, på kanter, att det är avgnagt och även att det gnags på staketstolpar (vilket gjordes även innan installning vilket gör att jag inte förknippar bitandet med installningen). Har tänkt att det är mest "test av material", känna sig fram helt enkelt. Så såg jag dock i dagarna när det blev placering i egen box en stund att det togs i lite för mycket vid provsmakningen och det såg otäckt likt ut tendens till krubbitning.
Ska jag redan nu för att stoppa så fort det går, stryka på något antibit? Eller är det normalt att de testar lite och att det försvinner?
*lätt förtvivlad*
Har ett föl på 6 mån som hittills levt sitt liv efter konstens alla regler gällande bra hästhållning. Dygnet runt utevistelse i stora hagar med mamma och kompis i princip från födseln till mitten sep och mycket utevistelse nu efter installning. Står på halm inne, fri tillgång på grovfoder och en mamma och övriga inhyrningar utan några som helst tendenser till olater, allra minst att bita på inredning och staketstolpar.
Min lilla har dock gjort detta.
Ska jag redan nu för att stoppa så fort det går, stryka på något antibit? Eller är det normalt att de testar lite och att det försvinner?
*lätt förtvivlad*