De ena är nyss fyllda 8 år, men är lite som en femåring
Hon är väldigt social och vill vara med och se vad som händer. Hon är lite tittig och så, men jag har hört att sådant kan växa bort med åren.. Fast hon blir väldigt högrest o fin när hon tittar hehe..
Hon är väldigt snäll och lyssnar jättenoga på hjälper och vill alltid göra sitt bästa, inga olater. Pigg är hon också, fast hon är ändå lätt att få stopp på (tack och lov
) Jag gör det mesta med henne, hoppar (det älskar hon), rider dressyr (tro det el ej, men ja tror hon gillar det med!
), terräng. Hon är en himla go och glad häst (kelig som en hund
) och skulle aldrig skada någon med flit. Det som fick mig att fastna för henne var hennes vackra huvud och utstrålning, sedan har hon ett steg som fick mig att smälta direkt..
För några dagar sedan satte vi på vagnen bakom henne och det gick jättebra, så nu är det meningen att det ska köras också!
Jag har aldrig tävlat med henne eller så, har aldrig riktigt vågat mig ut med henne än, men det kommer nog så småningom!
Den andra är min syrras och det är den piggaste häst jag någonsin sett! 18 år är hon (hästen) och har varit med om en hel del i sina dagar. Vunnit DM på Gotland i körning
Är en riktig hejare på dressyr, väldigt vacker och ståtlig. Hur min syrra har lyckats "få ordning" på henne beundrar jag verkligen..
Den hästen är mer "tuffare", jätte ranghög och inte lika "gosig". Vill springa jämt och fort ska det gå (fast hon kan se så slö ut när man ska göra iordning henne, men sen när man sätter sig upp...
) Den hästen säger aldrig riktigt till när hon är trött (Ok om hon inte är riktigt trött..
). Fint steg och utstrålning har hon också!
Letade lääänge innan vi fann våra små guldklimpar
Tävlar du eller så med dina?