Sv: temp?

För en vuxen katt: 38-39,3.
För en kattunge: 38-39,5.

Undrar hur hög normaltempen är om man tar den i "armhålan". Har bara familjens termometer, ingen snabbtermometer som är lämplig för djur.

Undrar hur hög normaltempen är om man tar den i "armhålan". Har bara familjens termometer, ingen snabbtermometer som är lämplig för djur.

Man brukar ju mäta i rumpasen. Smörj gärna med nån olja, vaselin eller nåt, (annars vät med saliv) och värm lite i handen så termometern är inte allför kall och inte känns obehaglig i sig.

Går utmärkt med vanlig digitaltermometer, som inte tar lika långt tid som gammaldags kvicksilver-termometer. Och spetsen är också smalare.

Men har man tillgångt till en örontermometer är det förstås smaskens.

Vanligaste temperaturen är fö 38,3-38,5, men kan variera lite om t.ex. katten legat intill elementet eller just varit med om en livlig lek.

ps: mätt i armhålan torde vara något lägre. Iom att temperaturen ovan torde vara mätt i rumpasen som brukligt är.

Jag tror hon skulle bli vansinnig om jag försökte mäta i baken. Hon är tillräckligt arg på att behöva bära kroppsstrumpa för att inte slicka på ett sår. Tror jag skall investera i en örontermometer för vår digitaltermometer börjar snart att lägga av.

Jag tycker att man ofta kan se på katten om den har feber. I alla fall kan jag det.
Vi har en såndär snabb rumptermometer för djur. Funkar jättebra.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 555
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
31
· Visningar
1 187
Senast: Bison
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
460
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka