Tema : Frankrike!

LovingLife

Trådstartare
Är i sommar bjuden på en stor fest med temat "Frankrike"! Då jag själv känner mig ganska nollställd så behöver jag nu alla tips om passande utstyrsel jag kan få till detta tema! :) Tänkte mig kanske något mindre modernt, (historiskt - franska revolutionen ex.) och gärna något åt de "bonniga" hållet, då klänning "a la Marie Antoinette" tenderar att bli alltför kostsamt... :)
 
Sv: Tema : Frankrike!

Du kan ju alltid klä ut dig till baugette eller snigel :D

annars...
Moulin rouge (knäpp på filmen och låt dig inspireras)
 
Sv: Tema : Frankrike!

Hahah, men en snigel var ju inte helt fel! Tajt grå klänning plus två "tentakler" på huvudet!..;D
Oh, den var faktiskt längesen jag såg, kanske värt att se igen för inspirationens skull då. :)
 
Sv: Tema : Frankrike!

ja och en liten snäcka på ryggen ;)

påminner mig om en gång för 100 år sedan när jag var utklädd till björk med fågelholk på ryggen...
 
Sv: Tema : Frankrike!

Vit/marinblå randig tröja, upprullade chinos, en liten basker och en baguette i ena handen, vinflaskan i andra :D?
 
Sv: Tema : Frankrike!

Tack för härliga förslag!^^ Jag skulle dock tror att det sista förslaget även om det skulle va klockrent, förmodligen redan är taget av hälften att besökarna.. Hm, eller?
Kanske skulle sminka mig såhär: (a la Pablo Picasso)
Picasso_Drawing_by_pirouline.jpg
 
Sv: Tema : Frankrike!

Skaffa rosa sprayfärg + massa toalettpapper

Gör en klänning av toalettpappret, spraya den rosa. - Fransmän är hyfsat kända för att alltid ha rosa toalettpapper :D
 
Sv: Tema : Frankrike!

Les miserables måste jag ju absolut se först o främst!:) Låter som en god idé med inspiration därifrån.
Hade aldrig hört om toapappersgrejen faktiskt, men lite googlande bekräftade att det inte bara va nått du försökte lura i mig.;) Det skulle ju definitivt få folk att både le och undra lite i alla fall, så tål att tänkas på! ;D
 
Sv: Tema : Frankrike!

"Puttar upp.." Behöver verkligen inspiration nu! Dagen D närmar sig med stormsteg och jag har inte alls någon outfit färdig..
Allt mellan himmel och jord med assosiationer till Frankrike är välkommet! Gärna inget för seriöst! :)
 
Sv: Tema : Frankrike!

Hahaha, jaa, jag har ju i och för sig en konstnär till bror, skulle ju kunna anlita honom.. ;)

Funderar lite på att bara ha vit kjol, basker och randig tröja som grund och sen bara lägga till allt mellan himmel och gjort som har med frankrike att göra - vinflaska, röd ros, baguett, nått litet eiffeltorn, etc etc. :p Men det är kanske för tråkigt? Tänker att jag ändå vill ha en hyfsat enkel och framförallt bekväm klädsel då det är en lång kväll.. hm..
 
Sv: Tema : Frankrike!

Eh, du har en bra poäng där... :-) Pinsamt, hade fått för mig att Pablo Picasso var en Fransk konstnär, men han var tydligen Spanjor... Opps...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp