Tele2 och bilder

MissFideli

Trådstartare
Jag surfar med Tele2 och borde alltså ha plats för en hemsida hos dom. Hemsida har jag redan på annan plats, men jag skulle behöva nånstans att lägga upp bilder och funderar på det. Men hur gör jag? Jag vet att jag behöver nått fpt-program eller vad det nu heter, var tar jag hem det gratis? Sen då?
 
Vet du att du har hemsideutrymme via tele2? I sådana fall borde du ha fått login-uppgifterna från dem.

Sen måste du ha ett ftp-program, ja. Det finns många olika att välja mellan, som är gratis. Själv använder jag just nu Core FTP Lite, som jag är mkt nöjd med.
Finns att ladda hem från www.download.com.

Sen loggar du in på ftp:n med hjälp av de uppgifter du fått från Tele2.
Sen är det bara att skicka bilderna från din dator till servern.

Men en fråga, är det bilder som du ska ha på din hemsida som du vill ladda upp?
Är det inte enklare att ha allt på samma plats, dvs att du flyttar hemsidan till ditt tele2-utrymme?
Vart har du hemsidan nu? Varför kan du inte ha bilder där?
 
Hemsidan ligger på min syrras pojkväns server och jag betalar inget för den, så jag vill inte ta för stor plats.
Men jag har massor av bilder på kissarna som jag vill lägga upp. Inga bilder som folk behöver sitta och titta runt på, men som jag kan använda här t.ex.
 
Men varför flyttar du inte din hemsida till tele2 då? Så kan du ju lägga ut hur mycket bilder du vill på hemsidan.
 
Därför att det inte är jag som sköter hemsidan. Dessutom har jag haft så många olika abonemang sista tiden att det blir för mycket flytt. Ska antagligen få riktigt bredband i höst, så jag vill inte lägga in den på tele2, för att sen flytta igen och få ny adress och allt.
Det är min syster som sköter hemsidan (jag kan inte :o) och det är hennes sambo som har servern den ligger på. Smidigt och jag är nöjd med adressen den har. Utan massa pekande och popups och allt.
 
Ok. Fast det är ju lite synd att inte ha så mycket bilder, det är ju det som är skoj! :p

I alla fall så behöver du alltså bara ladda hem ett ftp-program, sedan loggar du in med de uppgifter du fått från tele2, sen är det bara att skicka upp bilder.
Men eftersom du då inte har dem på någon hemsida så kommer det se ut så här om man går in på din hemsideadress:

http://w1.155.telia.com/~u15522416/bilder/

Alltså bara en lista på de bilder som ligger på ditt hemside utrymme.

Men det går ju att länka till de bilderna från din hemsida, det borde ju din syster kunna göra.
 
Precis så jag ville ja det, där man kan hämta bilder typ när man ska ändra på den befintliga sidan och så.

Ska se var jag kan göra :bow: :bow:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Myrten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 166
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 094
Senast: verser
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp