Teknisk leksak till 16 månaders?

lillsmurfagirl

Trådstartare
Drar i mitt hår igen ang leksaker till min 16 månaders barn.

Hans favorit just nu är jag en liten ficklampa som han tar isär och bygger ihop. Alltså en riktig.. Han blir glad när den börjar lysa när han byggt ihop den. Men problemet är alla såna här grejer går sönder efter ett tag av hans behandling😂 han har gjort sönder x antal grejer av hans undersökande. Vill såklart uppmuntra det han gillar men har svårt hitta lrksaker..

Letar efter nåt man kan ta isär men som har en funktion när man byggt ihop, alltså nåt händer. Lego går bort, det har vi och det är inte intressant..

Har funderat på code a pillar men den är dyr och från tre år så sonen kanske inte klarar av sätta ihop den plus kanske går sönder..

Hans favorit just nu är jag en liten ficklampa som han tar isär och bygger ihop. Alltså en riktig.. Han blir glad när den börjar lysa när han byggt ihop den. Men problemet är alla såna här grejer går sönder efter ett tag av hans behandling😂 han har gjort sönder x antal grejer av hans undersökande. Vill såklart uppmuntra det han gillar men har svårt hitta lrksaker..

Letar efter nåt man kan ta isär men som har en funktion när man byggt ihop, alltså nåt händer. Lego går bort, det har vi och det är inte intressant..

Har funderat på code a pillar men den är dyr och från tre år så sonen kanske inte klarar av sätta ihop den plus kanske går sönder..

Vilken härligt klurig son du har!
Åldern på leksaker är just rekommendationer. Min son lekte med många leksaker som nybliven tvååring som var från 3år. Oftast är det för att de består av smådelar som om leksaken skulle gå sönder kan vara farliga att stoppa i munnen.

Just code a pillar verkar det som att man trycker ihop, inte alltför svårt. Sen kanske han inte förstår själva kodningen som är leksakens huvudsyfte och säkert anledningen till 3års rekommendationen. Å andra sidan så måste han inte förstå det för att ha glädje av leksaken redan nu. Det finns ju tid att upptäcka senare. Fischer price har generellt väldigt tåliga leksaker.

Den här tycker jag verkar kul: https://www.ebay.co.uk/itm/New-Kids...523997597?epid=2129790245&hash=item5d7cb1fb9d

Till det facila priset av drygt 100 pund.
Men visst, 1300kr för en leksak till en knapp tvååring kan ju vara helt rätt. Om den håller och ger glädje länge.
Jag skulle köpt den direkt om inte sonen hade varit för stor (6 år). Vi köpte en eltraktor till sonen strax innan han fyllde 2. Den var dyr, men oj så mycket glädje han har haft av den och har fortfarande. Vet inte hur många mil den har rullat, men det är många. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka