Teknikskydd på ponny??

Deimion

Trådstartare
Hej! Får man ha Teknikskydd (låga men går runt senan bak) på ponnytävlingar? Tittar på ett par Pro Jump II av Veredus. Låga skydd.

Tacksam för snabba svar!

Sv: Teknikskydd på ponny??

Vet inte hur det är just med dem, men såna här tävlar ju massa med och det har jag inte hört någon säga till om. :confused:
Det är ju också teknikskydd fast ganska "snälla" eller vad man säger.
eldbenskydd.JPG

Aa, typ sånna där ser man ju överallt så det borde ju inte vara nåra problem^^

Vet inte hur det är just med dem, men såna här tävlar ju massa med och det har jag inte hört någon säga till om. :confused:
Det är ju också teknikskydd fast ganska "snälla" eller vad man säger.
eldbenskydd.JPG

Tävlar du ponny eller häst?

Skydden på bilden kan väl ändå inte räknas som teknikskydd. De har ju oftas små "bullar" på insidan som gör att det kläms åt om hästens ben när den böjer benen och därför böjer den oftast lite till?

Har svårt att tro att "vanliga" skydd har samma effekt även om de är låga och går "runt benet"...

Vi har tidigare använd dessa skydden på ponny och har varken märkt av förbättrad teknik eller att någon har påpekat att de inte får användas.

Läste lite om dem. De är utformade som teknikskydd men är väl inte riktigt det egentligen.

Tack för svaren! Men visst är Veredus Carbon Gel/Olympic bak godkända för tävling på ponny? De är som strykkappor, ej formade som teknikskydd.

Det är inga teknikskydd. Dessutom "ljuger" hööks bara för att sälja sina s.k tiknikskydd. De hjälper inte ett dugg och dessutom är de dyra. De har lurat mycket folk till att köpa vanliga bakskydd.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: animalasia
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023