Teknik träning!

M

__miiiaa__

Fram med bra övningar där hästen får hoppa uppsig ordentligt och får ta i lite!
Min ponny tar sig över, men det behövs teknikträning. Styrka och muskler finns. Men tekniken är inte den bästa.

d ponny, tävlar Lb men ska upp på la snart :)

tacksam för svar!

Sv: Teknik träning!

jadu , man kan ju göra massor , man kan ha kul och hoppa i skogen och så kan man ju gör nån liten bana och hoppa lite och sen så kan man ju höja ;):banana:

alltaå, hoppar det gör vi, 1-2 gr / v, men vi behöver ngt som stärker tekniken! alltså , spec frambenen :)

Hoppar också på denna tråd!!:)
Har en 170cm halvblods kille som behöver mer teknik träning på baktassarna:D

Massor med studs, serier och gymnastikhoppning.

Jag brukar sätta upp en kombination på kanske 5-6 hinder på raken, med ett språng emellan. När jag hoppat dem en hel del så drar jag ihop dem till studs och hoppar sedan studs.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 475
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka