Tejpat sår.

Luff

Trådstartare
Tjoho alla olycksfåglar med erfarenhet av tejpade sår. Jag fick ju ett sår tejpat i torsdags kväll av farbror doktorn. Jag fick lova att inte röra det. Nu har det gått 48 timmar och igår blödde det lite så nu ser ju plåstret som sitter ovanpå tejpstripsen ganska ofräscht ut. Ska jag låta det vara? Jag antar att stripsen följer med om jag byter plåster. Eller?
 
Tjoho alla olycksfåglar med erfarenhet av tejpade sår. Jag fick ju ett sår tejpat i torsdags kväll av farbror doktorn. Jag fick lova att inte röra det. Nu har det gått 48 timmar och igår blödde det lite så nu ser ju plåstret som sitter ovanpå tejpstripsen ganska ofräscht ut. Ska jag låta det vara? Jag antar att stripsen följer med om jag byter plåster. Eller?
Det är inte säkert! Steristrips brukar sitta ganska så ordentligt.
 
Tjoho alla olycksfåglar med erfarenhet av tejpade sår. Jag fick ju ett sår tejpat i torsdags kväll av farbror doktorn. Jag fick lova att inte röra det. Nu har det gått 48 timmar och igår blödde det lite så nu ser ju plåstret som sitter ovanpå tejpstripsen ganska ofräscht ut. Ska jag låta det vara? Jag antar att stripsen följer med om jag byter plåster. Eller?
Jag säger låt det vara… fick för mig att byta plåster en gång efter en operation där de tejpat yttersta hudlagret bara.
Fick ångra det då stripesen lossnade och det började blöda igen. Jag lyckades inte dra ihop såret snyggt igen när jag satte på nya stripes och har nu ett fult ärr.
 
Tjoho alla olycksfåglar med erfarenhet av tejpade sår. Jag fick ju ett sår tejpat i torsdags kväll av farbror doktorn. Jag fick lova att inte röra det. Nu har det gått 48 timmar och igår blödde det lite så nu ser ju plåstret som sitter ovanpå tejpstripsen ganska ofräscht ut. Ska jag låta det vara? Jag antar att stripsen följer med om jag byter plåster. Eller?

Låt det vara några dagar till.
 
16574038485998408916643280113199.webp
ok då. 😁
 
När mina såg ut så var de märkligt nog fina på insidan! Jag bytte två före de här 10 dagarna hade gått, för då hade de två börjat bli gulfläckiga, och huden under sved ilsket när jag bara nuddade vid. Trots det var såren fina och plåstret torrt under, inte alls så illa. :)

Hade väntat lite till med att byta det :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp