D

Daffne

hej! har nyss köpt mig en teddypad, en sån med stroppar för fäste i sadeln. När jag satte dit den var det ett par tjej som påpekade att jag bara skulle ha den under och ingen vojlock/schabrak. och jag tänkte ??
hur tänker ni ?? :D :confused:

Det beror väl på vad ändamålet med den är.. 1. För skav : Utan vojlock/schabrak.
2. För utfyllnad för att sadeln är för vid i bommen? Med vojlock/schabrak om man inte vill tvätta padden så ofta.

Sedan beror det ju på om det är en hel teddypad, dvs om den är stor som ett schabrak eller som en mindre vojlock..

den är så stor som själva sätet.
Den ska fördela trycket bättre och den är stötdämpande :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 217
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
445
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka