Teckna livförsäkring?

toffbollen

Trådstartare
Jag har en valack som jag har vetrinärvårdsförsäkring, har tänkt att teckna en livförsäkring men det har inte blivit av. Nu tror jag inte han är fräsch, och ska boka tid på klinik. Kan jag teckna en livförsäkring nu? Det känns inte helt schysst, men det är inte heller några stora pengar det handlar om. En bekant till mig höjde sin livförsäkring när hon var på klinik, men då hade hon förstås den sedan innan.
 
Sv: Teckna livförsäkring?

Du ska intyga att hästen är frisk och sund och utan fel när du livförsäkrar den. Det lär ju inte gå om den inte är fräsch.
 
Sv: Teckna livförsäkring?

Det är också möjligt att försäkringsbolaget kräver ett veterinärintyg på att hästen är frisk.
 
Sv: Teckna livförsäkring?

Det är kort och gott försäkringsbedrägeri att teckna en livförsäkring på en ej fräsch häst (eftersom du vid tecknandet av försäkringen skall intyga att den är frisk) och sedan ta in den på klinik för utredning.

Beroende på belopp kan det även krävas att hästen är veterinärbesiktad för att ens få teckna livförsäkringen. Det är dessutom ett antal karensdagar för nytecknande av försäkring samt beloppshöjning, från de flesta bolag.
 
Sv: Teckna livförsäkring?

Nej,det lär inte gå...Vi hade oturen att inte kolla upp vårt försäkringskydd och det fick vi känna på.
Vår välstammade treåring som vi arbetat mycket med,ridit in och visat på treårstestet med bra resultat fastnade i staketet på unghästbetet och först då märkte vi att vi hade kvar den gamla fölförsäkringen på 10 000 i liv och 30 000 på vetrinärvård:crazy:
Nu har vi reservation på bakbenen där han satt fast till och med december och då krävs en ny besiktning för det.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 319
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Först och främst. Den tråd jag startade idag var inga citet från tråden om att öka medvetenheten om inaveln. Det blev citat för att jag...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
14 948
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 333
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp