Teckna Fosterförsäkring,nyköpt dräktigt sto

Sv: Teckna Fosterförsäkring,nyköpt dräktigt sto

Jag förstår inte riktigt varför du ger dig på Dina i detta fallet?
Gjorde en snabbkoll nu och Agria har en riktigt bra foster&föl som har veterinärvård på 120 000:-, Dina har veterinärvård 25 000:-, Sveland har veterinärvård 20 000:- och vad jag kan se så har Folksam bara livvärde och inte någon veterinärvård i sin foster&föl.
If skriver att fosterförsäkring ingår om stoet har veterinärvård eller veterinärextra men då med max 35 000:-
Och det tas då av stoets veterinärvård...

Så jag förstår inte riktigt varför du nämner Dina här?

A

Ska erkänna att jag inte kollat de andras vetvård på foster föl .
Och mot Agrias i detta fall så är inte Dinas eller någon annan som slår denna och eftersom jag endast kollat Dinas försäkringar kontra Agria så är valet lätt där .
Men få det att låta bra med 25000 i vetvård för föl är som jag skrev inget, den pengen försvinner på mindre en ett dygn i intensivvård på jour på ett djursjukhus och då tror folk att man har försäkrat fölungen och känner då en trygghet , vilket inte riktigt är sant och sen att man kan använda stoets försäkring till fölungen så räcker inte detta mer än en helg .
Sen har man ingen trygghet kvar på varken stoet eller fölungen resten av det försäkringsåret .
 
Sv: Teckna Fosterförsäkring,nyköpt dräktigt sto

Jag håller med dig om att här är Agria överlägset bäst.

Men skulle du ha 100- eller 120 000:- i veterinärvård på ditt sto + fölets veterinärvård så bör det räcka bra och även bli en del över till stoet själv om hon skulle behöva. Intensivvård på föl är väldigt dyrt men det brukar inte vara så länge. Antingen går det bra - eller går det åt helvete och det vet man i regel inom några dagar.

A
 
Sv: Teckna Fosterförsäkring,nyköpt dräktigt sto

Mitt ena sto kastade runt dag 80 och jag tecknade fosterförsäkring på henne på typ dag 70. Jag ultraljudade INTE i samband med detta. Bara en dryg vecka efter låg ett dött foster i hagen. Jag ringde Agria och det var inga som helst problem, jag fick fota fostret och ha 2 ojäviga personer som bevittnade fostret och intygade att det var det stoet som kastat.

Nu är det väl inte alltid fostret hittas så man kan bevisa kastning efter man tecknat försäkring...

Jag skulle nog ultraljuda o teckna försäkring direkt i samband med det. Är det inget värde i stoet så finns ju inget att tveka på.
 

Liknande trådar

Avel Nånstans i bakhuvudet har jag att man inte ska hoppa ett sto som gått in i femte dräktighetsmånaden. Funderar på varifrån den regeln...
Svar
4
· Visningar
1 447
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Myelin
·
V
Avel Hur fungerar det? Jag har ju läst om fölförsäkringar man kan teckna efter att föl kommit till världen men hur fungerar det med...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: ameo
·
Avel Om formulerar tråden, moderator kan ta bort den andra om h*n vill. Men den var nog otydligt rubriksatt. Sitter och försöker fylla i...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Girasol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp