Tecken på att kattungar är på väg?

L

linabergmer

Min katt ska ha kattungar, vet dock inte hur länge hon har gått med dom, katter går väl ungefär 60 dagar? Finns det några tecken på när det närmar sej att föda? Hur länge efter sen när hon har fött dom kan man vänta med att sterilisera henne?

Tacksam för svar!

Sv: Tecken på att kattungar är på väg?

En katt går i snitt 65 dygn. Under 60 är det mycket ovanligt att dom är klara inuti, över 70 börjar det bli dags för medicinsk hjälp.

Det vanligaste är att magen sjunker ner. Honan ser tunnare ut uppifrån. Slemproppen går, om man hinner se den.

Sv: Tecken på att kattungar är på väg?

Okey, mån mer som kan se det pånågot annat sätt? När kan man sterilesera?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår