Tech för vuxna

Masqueradee

Trådstartare
Som barn älskade jag verkligen att bygga med kapplastavar, lego och mechano. När jag blev äldre var dags att koppla blinkande julgranar på fysiken och besök på Ångströmslabriatoriet i Uppsala för att bygga och programmera robotar.
Dock så stannade det där någonstans på högstadiet, men jag skulle vilja ta upp det här byggandet igen och lära mig programmera. Kanske är det främst det byggandet och kopplandet jag är intresserad av.
Är det någon som har något tips på något som är lite mer ”vuxet” än lego, och hur man kan börja pyssla med lite programmering hemma på kammaren?
 
Det kan vara lite för hög tröskel men annars är de hör små datorkorten populära. Arduino, Teensy, Raspberry Pi och några till. Och lite coola kit kan man hitta på exvis electrokit.com

Man programmerar typiskt i C som man behöver lära sig genom de exempel som finns eller lite litteratur.

Som sagt, i svåra änden av skalan att börja med - men har du någon i din närhet som kan guida i programmering är det saker som går att göra roliga nyttor med ganska snabbt.

https://www.electrokit.com/produkt-kategori/byggsatser-2/spel-o-lek/
 
Som barn älskade jag verkligen att bygga med kapplastavar, lego och mechano. När jag blev äldre var dags att koppla blinkande julgranar på fysiken och besök på Ångströmslabriatoriet i Uppsala för att bygga och programmera robotar.
Dock så stannade det där någonstans på högstadiet, men jag skulle vilja ta upp det här byggandet igen och lära mig programmera. Kanske är det främst det byggandet och kopplandet jag är intresserad av.
Är det någon som har något tips på något som är lite mer ”vuxet” än lego, och hur man kan börja pyssla med lite programmering hemma på kammaren?
Det finns robotprogrammering till Lego och det verkar som att många vuxna (inkl ingenjörer) bygger Lego på fritiden så det kanske fungerar än.
 
4AD1BD25-9149-49BC-A5EA-792AF268255E.webp
4AD1BD25-9149-49BC-A5EA-792AF268255E.webpÄr inte lego för vuxna 😢 jag gillar ju min lego tech Porsche! I vinter blir den nog klar 😃
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp