Tbone har anlänt !!

Sv: Tbone har anlänt !!

Ja han ser ju rät hög ut bak så han kommer säkerligen att bli iallafall liiite större! GRATTIS till din nya häst!!!:love:

hehe ja han ser mini ut,men tror han kommer växa lte till ser omogen ut i kroppen. fast han har oxå 135 i täcke, vilket betyder att alla mina gamla är för stora :p fick ett tunt vintertäcke med honom så ett har han än så länge iaf
kommer fler...

Han ser jättefin ut!!

Ja alla mina täcken är för små!! Men får oxå med ett vintertäcke fast trasigt men det är jag gladerligen glad över så han slipper gå naken. Men jag har redan varit och köpt ett ofodrat regntäcke och ett fleecetäcke till honom, kunde inte hålla mej.

forts...
18879457.jpg

Dom ögonen man bara smälter........:love:

Hade utsläpp idag så passade på och ta några blider på Tibbe :D
Han har nu även blivit bundis med ena stallkatten :p fasst han tyckte hon blev farlig när hon lappade till honom :rofl:
Bilderna:
18957693.jpg

18957694.jpg

18957696.jpg

18957695.jpg

han är så fin! Han ser mkt större ut på hagbilderna är boxbilderna.

hehe visst gör han :p men kompisen han äter med är inte stötte än 155 så å ser man att han är liten igen :D men tror att han kommer bli ganska så mycket större om man tänker på hur mycket högre han är bak :o

Ja han var rejält hög över baken.Jättefin avatar föresten!

hejsan!
så söt han är, han kommer nog växa till sig och bli riktigt fin.
helsyster till Tbone - Nineoneone har anlänt här med, hon ser riktigt trevlig ut!:love: har tyvärr inga nya bilder ännu att lägga ut.:(
vi ska sattsa på Halter i år med henne ska bli riktigt spännande, jag har aldrig tävlat inom western på något sätt så jag är redan lite nervös fast det är ett tag kvar.

hehe visst gör han :p men kompisen han äter med är inte stötte än 155 så å ser man att han är liten igen :D men tror att han kommer bli ganska så mycket större om man tänker på hur mycket högre han är bak :o

Jag tror aldrig det kommer bli en jätte stor Appis. Mina drar alla 145 i täckesstorlek i hans ålder. De brukar sluta mellan 155 och 160 cm.
Det är en smaksak vilken typ man vill ha. Jag gillar stora men bulliga hästar som inte är allt för tunga.

Men det gör väl inget att han är liten och kompakt. Han är söt ändå. :D

premieringlelle.jpg

Här är Sacred Legacy när han var 3 år då var han 154. Han är nu 157.
Min erfarenhet är att de inte växer så många centimeter efter att de är 2-3 år.

stor tror inte jag heller att han blir, men över ponnymåttet iaf, hoppas jag på iaf :p Har börjat vänja mig vid hans storlek nu så hans kompis känns gigantisk att ha och göra med och då e den bara som sagt 155 :p Tibbe har 135 i sina täcken, men ska kolla om han kan gå i 145 då jag har en hel hög i den storleken :D
va lite skillnad på modell på din pålle på bilden och på Tibbe^^

onlyappaloosa: hehe är samma här så vi ska me försöka oss på någon halter eller liknande... om det nu kommer någon sadan tävling i närheten. du får lägga upp någon bild på henne sen så man kan kolla hur lika eller icke lika dom är ;)

jag tycker dom verkar vara väldigt lika, damen här är också liten och kompakt hon är ca 148cm, så Tbone hamnar nog där med kan jag tänka mig, men han kan ju vara stor och fin ändå;)
tror inte hon kommer vinna så otroligt mycket i Halter men det är ju erfarenhet för oss båda.
I918112W660H546V20080305T201454Z

I896570W195H300V20080225T093349Z

men hon har faktiskt ett fint huvud, ser lite groteskt ut på bilden hahah....lite missvisande för hon har vridit lite på huvudet.

Kan inte se bilderna :(

Kollade hur stor Tibbe är idag, med tumstock och pinne va han 148½ cm/mkh och ca 151 över rumpan så tippar på han slutar på runt 150 :D Ska köpa sadel till honom nu, ska testa en Reinsman cowhorsesadel i full qh-bom.
någon som vet om det är en bra sadel ?

Hade hovslagaren ute idag så Tibbe blev verkad. Han tyckte det var lite läskig så gissar att han inte är så mycked hanterad med sina fötter :p Hovslagaren va helt lyrisk över honom, sa att han kommer bli en riktig biff när han är färdig i kroppen, men han trodde att han bara kommer växa runt 1-2 cm som max. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 983
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 195
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv