Tävlingsutrustning

escade

Trådstartare
Nu har jag nästan blivit klar med vår styling, men en del fattas..... :angel: Jag letar efter lädertyglar med hakspännen, gärna flätade, men stolptyglar går också bra, någon som vet var jag kan hitta några sådana? Sen är tävlingstränset klart!
Jag behöver även ett vitt schabrak. Jag har en grå kavaj än sålänge (kanske köper en svart) Några förslag på schabrak? Hästen är mörkbrun med bläs, och tränset och sadeln är svarta (vit fodring på nosgrimman). Alla förslag är välkomna! Sen är vi redo för tävlingsbanan :D

Sv: Tävlingsutrustning

På tävling tycker jag att det endast är vit schbrak med gult/blått el guld/blått paspoal/kantband som gäller. Equline tycker jag är bäst, lite dyrare men värda pengarna = bra kvalité, håller för många tvättar. Är lite osäker på om man får ha flätad tygel... jag plockade bort den då jag en gång fick en påpekan på tävling (från annan rytare). Vit fodring på nosgrimman tycker jag är otroligt snyggt. Ett par vita lindor till så blir det kanon

Får man inte ha flätat tygel? Oj, det har jag tävlat med.

Jag tror att man får det! Läste det dessutom i tråden om tyglar på dressyr.....

Det var ju bra!

Ingen som har några förslag på tyglar/schabrak?

Jag köpte ett par lädertyglar med inåtvända hakar och stolpar för 149:- när jag var nere i Falsterbo.
Tror att de var av märket Capone.

Det är tillåtet att tävla med flätade lädertyglar.

Topreiter har flätade tyglar med hakspänne, välj själv vit metall eller mässing

Det va ju hemskt vad min tråd svävade iväg :p jag ville ju ha tips på fina tävlings schabrak och tyglar (ja, gärna flätade) med hakspännen.....kom igen ;)

Hansbo har enkla lädertyglar med stoppar för bara 99 kr, min sköthäst har sånna och jag tycker att de är jättesköna! Mias schabraken är fina, tycker att de har bra passform och håller för många tvättar! Finns att få i vilken kombination man än vill ha, vilket är ett stort plus.

Jag har ett vitt schabrak från mark todd när jag tävlar, funkar fint...
Billigt också:) finns på hippsonshopen

Jag vet inte exakt, men de är rätt så smala. Jag tycker att de ligger väldigt bra i handen, varken för tunna eller för tjocka.

Liknande trådar

Dressyr Lite nyfiken, vad har ni på er och era hästar på tävling? :D Ryttare Hjälm: Svart Samshield Shadowmatte (som borde bytts ut för länge...
Svar
6
· Visningar
2 013
Senast: Wilfa
·
Dressyr Släng upp bilder på er tävlingsutrustning! Har fått födelsedagspengar för att uppdatera tävlingsgarderoben och behöver inspiration...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
43 838
Senast: ElsaK
·
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil...
2
Svar
23
· Visningar
2 957
Senast: Wembley
·
Dressyr Jag är lite sugen på att köpa ny tävlingsutrustning till Maximus, kan bara inte riktigt bestämma mig för vilka färger jag ska satsa på...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: _matulda_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka