TÄvlingsterminen Sthlm

snigelfarmor

Trådstartare
Någon som har koll på träningstävlingar, jippon, eller riktiga tävlingar runt om sthlm? hittar EN tävling på kuskringens hemsida. ?? Känns lite futtigt..

Jag vill ju komma ut, träna, tävla träffa kuskar :)

Sv: TÄvlingsterminen Sthlm

Jag har oxå märkt att det är väldigt tomt på tävlingar i år, dom flesta "vanliga" är långt upp i landet och det är ju mindre roligt när man bor här nere :) Blir ett par mästerskap (som ju inte är det optimala då man måste vara ledig en hel vecka...) samt SM och någon tävling i Danmark och Norge innan VM, annars är det riktigt dött... :(

Varför inte åka på någon tävling norrut då? Till Bollnäs kan ni väl ta er i alla fall?

Senast ändrad av en moderator:

Det blir för långt att åka för bara en tvådagarstävling, då är det lättare att ta sig till Danmark eller lägga energi på mästerskapen ist, det är synd att sverige är så långt ;)

Bollnäs är ju tredagarstävling! Hur långt har du dit?

Vi har ca 60 mil till Bollnäs, så det är ju en bit... Men det kanske blir så, vi har inte planerat klart sesongen än :)

Jag tror att om fler engagerar sig i att arrangera tävlingar (eller åtminstone erbjuder sig att vara funktionärer) så blir det också fler tävlingar.
Johannesbergs tävlingsområde är ju knappast fullbokat hela sommaren utan det finns nog gott om tillfällen att ha tävlingar där om det finns folk som orkar arrangera.

Det krävs ju mycket jobb att anordna tävlingarna, jag tror vi behöver fler som engagerar sig där. Sen måste folk åka och tävla också! (problemet här uppe...)

Nussikan: Hur långt är det till Danmark?

Men det är väl klart ni ska prova en ny tävlingsplats! Speciellt om du tyckte det var få tävlingar. Det går ju faktiskt att åka norrut och tävla!!

Ja jag vet...jag vet inte varför men det "tar emot" att åka norrut, vi har varit så mycket nere i Skåne och tränat och tävlat så det känns som helt fel håll (knäppt, jag vet). Men som sagt, tävlingssesongen är inte färdigplanerad än så man vet aldrig! :)

Jag kan tänka mig det, men då tycker jag du ska gå emot strömmen lite och i alla fall prova att åka uppåt och tävla!! Sen finns det en mycket fin tävlingsplats i Villvattnet när du väl vant dig vid resorna norrut! :D

Ja, kanske det, det är ju alltid roligt att komma till n ya platser och tävla mot lite annat folk, här nere möter man ju samma ekipage hela tiden... Vi ska försöka starta den yngre hingsten hemma i en lättklass i år, det kanske blir han som far norrut :)

Gotland har en tävling i april lokal och regional lätt
när man tar båten är det bara ca3-4 timmar
alla som är därifrån åker båten när dom tävlar så det kan man ju göra
gotlänningarna är ju bra på att fixa tävlingar och rabatt på båten och Sm går ju där med i år det får man åka och titta på

Ja, kanske det, det är ju alltid roligt att komma till n ya platser och tävla mot lite annat folk, här nere möter man ju samma ekipage hela tiden... Vi ska försöka starta den yngre hingsten hemma i en lättklass i år, det kanske blir han som far norrut :)

Ja! men gör det så kan man få komma och titta på er! :banana:

Ja! men gör det så kan man få komma och titta på er! :banana:

Usch ja... och det största problemet är att Karin vill att JAG ska starta honom! :eek: Jag ska starta honom i L:C nu till våren, men det är en helt annan sak med körning, det klarar inte mina nerver riktigt...:crazy:

Usch ja... och det största problemet är att Karin vill att JAG ska starta honom! :eek: Jag ska starta honom i L:C nu till våren, men det är en helt annan sak med körning, det klarar inte mina nerver riktigt...:crazy:

Jo då!
Om du har henne i ryggen som tror att du klarar det och kommer du dit får vi väl komma och gemensamt hejja på dig så du glömmer nerverna ;)

Haha, fast det blir ju ännu värre med publik! ;) Nä, det hade vart riktigt kul faktiskt, jag får väl ta och trotsa nerverna! :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
607
Senast: Mli
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka