Tävlingstermin 2008

nocki

Trådstartare
Hej var finner man proppar för tävlingar 2008? Bor i skåne, och red Frostaritten och fick helt klart blodadtand....:banana:

Sv: Tävlingstermin 2008

Haj!
Propparna har inte kommit ut än men tävlingsterminen hittar du på ridsportsförbundets hemsida.
Det finns även en tråd här som hette "nästa års tävlingstermin" sök efter den så finns det hjälp.
Tävlingarna i Skåne är Vedemaritten (Hässleholm) 12/4 samt Göingeritten (Glimåkra) 3/5.
// Linda

Anklam har flaggat upp för att det troligtvis blir Greveritten till hösten också.

ok, men vad kan vi som nybörjare i denna sport vara med på?:confused:
Frosta ritten gick ju som en dans, super lätt, trevlig och perfekt väder. Kunde ju varit lite torrare underlag här och där. Men vi fick som sagt mersmak. Vad behövs i papper och licenser för att kunna tävla distans?
har vanlig licens för hoppning... är medlem i en "vanlig" klubb...
Vad behövs föör övrigt?

Grönt kort och licens har du ju, så det du behöver mer i "pappersväg" är en tävlingsbok. Den beställs från Ridsportförbundet, kostar 40 kr.

Hej

Jag undrar om hela Tävling säsongen är klar nu eller om det kan komma upp fler distans tävlingar på sidan?
Skulle så gärna prova på på riktigt.

MVH Bettan

ok, men vad kan vi som nybörjare i denna sport vara med på?:confused:
Frosta ritten gick ju som en dans, super lätt, trevlig och perfekt väder. Kunde ju varit lite torrare underlag här och där. Men vi fick som sagt mersmak. Vad behövs i papper och licenser för att kunna tävla distans?
har vanlig licens för hoppning... är medlem i en "vanlig" klubb...
Vad behövs föör övrigt?

Här är en skåning till som ska debutera i år!!
Jag har inte ens grönt kort än..har inte tävlat i sverige sedan -94 !!!

Hls Limona

hm är det inte dax snart att de uppdaterar lite på hemsidan, vi vill ju veta VAR vis ka rida ...:bump:

*KL*

Jag är också nyfiken på distansritt... på vilken hemsida kan jag hitta mer information om träningsritter och tävlingar i Skåne?

Den sida som jag hittar om Skånska distansrittsällskapet har inte uppdaterats sedan 2003...

Anklams ryttarsällskap kommer att ha öppna träningsritter ca var 6 te vecka fram till Greveritten den 27/10. Greveritten kommer att ha en delvis ny bansträckning pga vildsvinens sabotage förra året. Inte ett år till med "grisjakt" Vi kommer att att träna på Greveritts banan under sommaren o hösten. Hör av dej till Fia-Pia eller mej för mer info ylva111@msn.com Våran propp är också klar.
Ha det gott Hälsningar ifrån Ylva.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 101
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2