Messy
Trådstartare
Jag började hopptävla mitt 11åriga fullblodssto i februari.
Nötte 90 hela våren med blandade resultat.
90cm CL (ute, stopp näst sista)
90cm Avd B (20, 2 stopp, 1 riv)
95cm Avd B (ute, stopp hinder 3)
90m CL (4, 1 ner) & 95cm Avd B (ute, stopp i mitten)
90cm CL (4, 1 ner)
90cm CL (4, 1 ner) & 1m Avd B (ute, stopp på kombination, första gången)
95cm CL (gräs) (12, 2 ner, 1 vägran) & 1m Avd B (ute, trillade av nästa sista)
90cm KM (stilbed.) (0 fel, 52p stil, 1:a!!)
95cm Avd B (ute, 1 stopp + 2 stopp sista) & 1m Avd B (ute, stopp första)
Orutin och var mest ute och övade tävling, både jag och häst. Men jag är ändå nöjd! Hästen hade inte tränat de höjderna innan och vi satte igång lite seriöst när ja flyttade till anläggningen där min tränare finns.
Kändes inte som att hon orkade 2 klasser. Sista tävlingen gillade jag inte alls anläggningen... Framridningen var kass och banan djup, man kom liksom ingen vart och hästen som redan överhoppar fick ju gå 120-130 kändes det som.
Sen fick hon 1 månad hel vila efter sista tävlingen (fick hovböld efter deras steniga framridning.... snark...)... + att hon sattes igång ute på landet, så 2 månader med lååånga dagar i hagen och gräs, mys, lugn.
Flyttade tillbaka till anläggningen igen och säsongen började strålande!
Fanns inga 90 så vi fick ge oss på 1m-klasser.
Kan erkänna att jag var något negativ och prestationsångest av rang, men hästen hade ett sug å ville verkligen hoppa (rivningarna var slarv för hon är het, inte ok, men förlåten!)
1m Avd B (16, 3 ner, 1stopp) <---- stoppet mitt fel, satt och slappnade av!
1m Avd B (0:a)
90cm CL (0:a) & 1m Avd B (6, 1 stopp+tidsfel) <--- stoppet helt mitt fel!
1m A:1a-LAG, Allsvenskan (ute, 3stopp)
idag: 95cm, vägrade 2 ggr på hinder 2 och 1 gång på hinder 3.
Alltså häst- ville knappt gå fram till hindret när jag skulle visa det!
Jag har inte upplevt henne som tittig innan, hon har hoppat stoppskyltar, sagoslott, bildäck, mur.... hemma även vattenmatta.
Någon som har tips? Hon var skitfin på framridningen och hoppade bra. Hon hade ett sug idag, inte det där "njaa... kanske ska noppa, NÄÄÄ".
Hon är kvick som satan och kan verkligen bestämma sig i sista sekund om hon ska stanna eller ej.
Allsv. var på samma ställe som sista tävling innan sommaren och jag hade bara dålig känsla redan innan, svor heligt å dyrt att jag aldrig skulle dit igen, men lag är lag, bara att bita ihop. Dålig framåtbjudning, dålig framhoppning osv, typ min mamma hade kunnat räkna ut att det skulle gå åt helvete... (dock hoppade hon det läskiga förstahindret... men stannade ut på ett vanligt räcke...)
Ingen röd tråd....
hilfe
Nötte 90 hela våren med blandade resultat.
90cm CL (ute, stopp näst sista)
90cm Avd B (20, 2 stopp, 1 riv)
95cm Avd B (ute, stopp hinder 3)
90m CL (4, 1 ner) & 95cm Avd B (ute, stopp i mitten)
90cm CL (4, 1 ner)
90cm CL (4, 1 ner) & 1m Avd B (ute, stopp på kombination, första gången)
95cm CL (gräs) (12, 2 ner, 1 vägran) & 1m Avd B (ute, trillade av nästa sista)
90cm KM (stilbed.) (0 fel, 52p stil, 1:a!!)
95cm Avd B (ute, 1 stopp + 2 stopp sista) & 1m Avd B (ute, stopp första)
Orutin och var mest ute och övade tävling, både jag och häst. Men jag är ändå nöjd! Hästen hade inte tränat de höjderna innan och vi satte igång lite seriöst när ja flyttade till anläggningen där min tränare finns.
Kändes inte som att hon orkade 2 klasser. Sista tävlingen gillade jag inte alls anläggningen... Framridningen var kass och banan djup, man kom liksom ingen vart och hästen som redan överhoppar fick ju gå 120-130 kändes det som.
Sen fick hon 1 månad hel vila efter sista tävlingen (fick hovböld efter deras steniga framridning.... snark...)... + att hon sattes igång ute på landet, så 2 månader med lååånga dagar i hagen och gräs, mys, lugn.
Flyttade tillbaka till anläggningen igen och säsongen började strålande!
Fanns inga 90 så vi fick ge oss på 1m-klasser.
Kan erkänna att jag var något negativ och prestationsångest av rang, men hästen hade ett sug å ville verkligen hoppa (rivningarna var slarv för hon är het, inte ok, men förlåten!)
1m Avd B (16, 3 ner, 1stopp) <---- stoppet mitt fel, satt och slappnade av!
1m Avd B (0:a)
90cm CL (0:a) & 1m Avd B (6, 1 stopp+tidsfel) <--- stoppet helt mitt fel!
1m A:1a-LAG, Allsvenskan (ute, 3stopp)
idag: 95cm, vägrade 2 ggr på hinder 2 och 1 gång på hinder 3.
Alltså häst- ville knappt gå fram till hindret när jag skulle visa det!
Jag har inte upplevt henne som tittig innan, hon har hoppat stoppskyltar, sagoslott, bildäck, mur.... hemma även vattenmatta.
Någon som har tips? Hon var skitfin på framridningen och hoppade bra. Hon hade ett sug idag, inte det där "njaa... kanske ska noppa, NÄÄÄ".
Hon är kvick som satan och kan verkligen bestämma sig i sista sekund om hon ska stanna eller ej.
Allsv. var på samma ställe som sista tävling innan sommaren och jag hade bara dålig känsla redan innan, svor heligt å dyrt att jag aldrig skulle dit igen, men lag är lag, bara att bita ihop. Dålig framåtbjudning, dålig framhoppning osv, typ min mamma hade kunnat räkna ut att det skulle gå åt helvete... (dock hoppade hon det läskiga förstahindret... men stannade ut på ett vanligt räcke...)
Ingen röd tråd....
hilfe