Tävlingsnivåer

M

Moorice

Undrarhur det är med tävlingsnivåer i dressyr: Lägst är väll LD och högst Grand Prix..men vad finns där imellan..LD LC LB LA MSV B MSV A..vart ligger st. George..och intermediaire..kan någon kunnig skriva hela skalan från LD till Grand Prix ;) och sen så finns det ju tex LA:1 Och LA:5..vad är svårast eller är det bara olika program? tacksam för svar =)

Sv: Tävlingsnivåer

Typ såhär (LC:1 är lättare än LC:2, alltså högre siffra betyder oftast lite svårare program)
LC
LB
LA
MSV B
MSV A/S.t George
Intermediaire I
Svår B/Intermediaire II
Grand Prix

Glömde jag något??

nä, du glömde nog inget......

jag kan bara tillägga att i LA och MSV B så finns det program både för kort och lång bana

i LA är väl "svårighetsordningen" ung såhär: (lättast överst, kort bana med fetstil)
LA1 och LA3
LA2 och LA4
LA5 och LA6

i MSV B har jag inte riktigt koll, men det är nog något liknande

MsvB kan du väl inte rida på kort bana?
Alltså borde de programmen hålla sig till siffer ordningen i alla fall om det är någon skillnad på programmens svårighet. Men, vem har sagt att dressyr är logiskt? :angel:

Jasså :angel:

Det hade jag ingen aning om att dom gick på kort bana!
Haha, jag trodde alla sånna där svåra program gick på lång... :p

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 355
Senast: shia
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 025
Senast: EmmaW
·
Hästvård Hoppas tråden hamnar rätt nu, annars ber jag moderator att flytta den:) Jag undrar om det finns någon som har lite större koll på...
Svar
15
· Visningar
2 347
Senast: troxel
·
Dressyr Hej alla ni dressyrnördar därute! Jag behöver er hjälp! Jag har varit hoppinriktad de senaste 5 åren och innan det red jag på div. olika...
Svar
11
· Visningar
1 492
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Vegetariskt julbord
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur