Tävlingslicens

N

nyfikenjag

Nu är jag igång igen med en ny fundering inför tävlingsdebut. Säkert lätt att svara på för er som är insatta men jag fattar inte riktigt det här med tävlingslicens som man tydligen måste lösa för att få starta:confused: . Var gör jag det när jag kommer till tävlingen? I samband med att jag visar hästpass och allt vad som ska visas eller? Är det säkert att det går att fixa på tävlingsplatsen? Vad står på licensen- bara mina personuppgifter eller info om häst oxå så att jag bara får tävla en häst per licens? Löser man licens för varje tävling eller är det något som gäller en längre tid? Vad kostar det? Puh jag vet att jag säkert är pinsamt oinsatt i att tävla men snart så kan jag detta med allt praktiskt runt omkring eftersom ni är så snälla och hjälper mig att förstå:bow:

Sv: Tävlingslicens

Licensen finns att köpa när man checkar in på tävlingsplatsen. Priset varierar om du ska starta i lätt klass, öppen eller nationell klass och om du är ungdom eller vuxen.
Jag tävlar i lätt klass och den ryttarlicensen är den billigaste vad jag vet.

Det stämmer att den licensen är billigast. Licensen gäller dessutom i ett år och är personlig, dvs det spelar ingen roll vilken häst du tävlar.

Licensen betalar bl.a. administrativa kostnader (SIF:s) samt försäkrar dig till, från och på tävlingsplatsen.
Om tävlingen anordnas på privat bana, ej av någon lokal klubb så kan det vara svårt att lösa licens. (se SIF:s hemsida)
Kontakta då din lokalklubb innan tävling och lös licens.

Liknande trådar

Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 967
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 389
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka