Tävlingsklädd

Sv: Tävlingsklädd

Tävlar jag regional eller nationell har jag kavaj.
Är de lokaltävling har jag kavaj eller klubbjacka.
( är det någon vild unghäst brukar det bli väst + klubbjacka :D )

på vissa hoppetävlingar (lokala, de få gånger vi är på såna...) orkar jag inte alltid vara seriös :D och rida i kavaj, utan det brukar bli tröja/jacka beroende på väder.

Har alltid kavaj, tycker man kan använda den om man har en. Snyggast så.

Men jag går inte direkt och irriterar mig på folk som inte har det, utan det är så jag känner :p

Däremot har jag glömt en gång och då fick jag har min jacka.

Jag har oftast kavaj, men en del väder "kräver"(jag har iofs tävlat ute i kavaj i hagel så) att man har lite mer/annat på sig.

Kavaj + schorta, vita ridbyxor, vita handskar, sövlar åsså hjälm förstås det som inte är vitt är blått (utom stövlarna som e svarta)
På hopptävling kan det bli att jag har en jacka eller tröja iställer beroende på väder och vad det är för tävling.

Är nog lite gammalmodig - har tävlat sedan 1980 dressyr och hoppning - och för mig är det det "klassiska" som gäller:
svarta stövlar, vita ridbyxor, svart kavaj, vit plastrong, svart hjälm och vita handskar (om jag har handskar - är inte alltid fallet i hoppning).
Hatt i MSV och uppåt, men inte första säsongen.
Önskar att jag med nuvarande lillpållan kan få möjlighet om ett antal år att dra på mig frack... :smirk:

När jag hade min ponny hade jag alltid kavaj (förutom CR då, då jag red i vanliga vardagsridkläder) Sen när ja kööte stor häst tävlade jag inte på ett halvår för han var inte så mkt riden så det var träning och utbildning som gällde, så när det var dax att ge sig ut på första tävlingen med honom hade jag vuxit ur kavajen=P Så jag har oftast jacka och ibland tröja, beror på väder. Har bara tävlat lokalt med honom änså länge men 2006 ska vi börja tävla regionalt så då ska ja köpa en kavaj=)

Jag har alltid kavaj. Tycker att man är på banan i typ 2 min max så kan man faktiskt ha det om man har en även om de itne är regel på att amn ska de. De ser snyggare och proffsigare ut!!

på lokal tävling har jag bara jacka annars har jag kavaj

På regional har jag i stort sett alltid kavaj. Är det ösregn och lera blir det väl möjligen något annat. Nationell är ju inget att välja på. Åker jag på en lokal med någon unghäst så blir det oftast jacka. Det är kemtvätt på kavajen, så den lämnar jag gärna hemma... ;)

Lite olika. Har ofta klubbjaka på lokala hopptävlingar av den enkla annledningen att där kan jag ha västen under utan att se ut som en michellingubbe. Dressyr= alltid kavaj.

Fälttävlan har jag kavaj i dressyr och hoppning för där är ändå nrlappen över västen i hoppmomentet så de ser inte så konstigt ut.

har nästan alltid kavaj om det inte är jätte varmt och dommarn gett tillstånd till att tävla i skjorta.
men annars alltid kavaj.

Hej!!

Jag har alltid kavaj på tävling. Undantagsfall när det varit stekhett och domaren bestämt att det är ok att rida i kortärmat. Vid riktigt regn/busväder har det hänt att jag ridit i jacka, men som sagt, man är inne på banan så kort tid så man kan lika gärna ha kavajen på sig!!!!!

Gillar inte riktigt att de tagit bort "lagen" om att ha kavaj på tävling. Jag tycker att det ser oproffsigt ut när man rider i tröja/jacka...

jag har börjat tävla min häst denna säsongen, i dressyr, o jag har haft kavaj varje gång, har nog aldrig sett nån utan kavaj på dressyrtävling iofs..inte på lokal heller...fast det kanske bara e i hoppning de har ändrat reglerna... ?

Hej!!

Ja, det är i hoppning de ändrat reglerna. I dressyren måste man fortfarande ha kavaj oavsett svårighetsgrad!

jag använder alltid kavaj det är ju helt klart snyggast:)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Freazer
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
415
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka