Tävlingskavajer!?!

I

issaaa

Jag är ganska ny i detta med tävling och har en fundering angående vad man ska ha för kavaj?! Tycker ju själv att den gör väldigt mycket av intryck och sits på ett ekipage...
Vilka rekommenderar ni?
Tacksam för svar!

Sv: Tävlingskavajer!?!

Ja, kom med svar på detta! Jag måste byta ut min, som jag definitivt inte gillar... Behöver också få lite rekommendationer! /Sara

Vad jag tycker är viktigt är:

Att kavajen passar!
Inte alldeles för stor (ser lätt säckigt ut) och inte för liten (särskilt fult på kraftigare personer :crazy: har sett skrämmande exempel på detta)

Sen ser ju de flesta kavajer ganska lika ut i design sas, så det spelar inte så stor roll.
Dressyrkavajer brukar väl generellt vara lite längre än rena hoppkavajer - och det tycker jag är snyggast iaf.

diana.jpg

En sån här har jag fast grå, tycker det är roligt med grå kavaj då de tär vanligast med blå och svart kavaj inom dressyren!

Men det viktigaste är att kavajen sitter väl och inte blir säckig eller för tight, precis som Prince Fair sa.

Jag tycker att en kavaj ska vara figursydd, och inte för lång varken i armarna eller på längden, för det är så fult. :p

diana.jpg

En sån här har jag fast grå, tycker det är roligt med grå kavaj då de tär vanligast med blå och svart kavaj inom dressyren!

Men det viktigaste är att kavajen sitter väl och inte blir säckig eller för tight, precis som Prince Fair sa.
Jag har typ en sån fast svart. Snygg är den, men lite liten :(. Tycker inte det syns så jättemycket, men det är halvirriterande. Jag är ganska smal om midjan, så inget fett sticker ut eller så :D, men ärmarna är 2 cm korta.

diana.jpg

Vad är det för märke?

Jag har en Victor Hugo:

kavaj.jpg

Jag har dock bytt knappar på den, har silvriga knappar med örnar på. ;) Men den är inte alls lika snygg på mig. Kan ha med att göra att det är en storlek 40 och att jag gått ner 8 kilo sedan jag köpte den... :angel:

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
800
Senast: Elo
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka