Tävlingsfunderingar inför 09

M

Miiraa_91

Först och främst läste jag i islandshästen i typ förrförra numret, eller det innan det, om någon tävlingsreform de diskuterat? Någon som vet om det blir nåt av det eller om det bara var ett förslag som inte kommer börja gälla 2009 iallafall?
Det handlade om att ha flera uttagningstävlingar och "samlade" regionsfinaler, nåt sånt har jag för mig.

Sedan är jag också av den otåliga och långtidsplanerande sorten, så jag undrar när propparna kommer :angel: Jag vill börja planera nu! Kanske är någon som redan vet när egna föreningen ska ha tävlingar iallafall på våren?

Och så slutligen, kvalpoängen till SM 09 borde vara bestämda va? Var hittar jag dem?

Sv: Tävlingsfunderingar inför 09

Jag läste också det. Tycker det låter lite knepigt, jag gillade det som vi hade det förr :(
Jag bor ute i vildmarken och här har vi ingen bana, eller jo, men den har dom sandat sönder så frågan är om jag har någon lust att åka dit o tävla.. Men hursomhelst, det jag ville komma till är att jag/vi (brukar åka ett gäng från klubben) måste därför åka ganska långt när vi tävlar, och då är det ju förstås roligare att kunna ha det som en helgutflykt, och även om man inte tar sig till final, kunna kolla på andra fina hästar och så.
Därför tycker jag att det vore synd att sluta med finaldagarna på vanliga lokala och regionala tävlingar. Det är ju faktiskt finalerna som är roligast! :)

Ang proppen vet jag inte, men dom sköt ju lite på sista anm.datum för tävlingar så den kommer nog ut lite senare i år än förra året.

SM-gränserna blir nog samma om de inte ändrar, men det kommer väl stå i FIPO eller islandshästen så småningom. Dock tycker jag att om de ska ändra kvalgränserna så ska dom göra det innan första kvalmöjligheten till SM 09, alltså tom före SM 08 (eftersom man kan kvala till SM från ett SM).
Det är ju rätt synd om man tror att man kvalat och sen ändrar dom gränserna vid årsskiftet.. Så jag tror inte att dom ändrar, det tycker jag inte att dom kan göra nu.

/Anna

Håller med, jag har visserligen en ganska bra "hemmabana" och 3 st bra inom typ 10-15 mils avstånd (en skitdålig, den räknar jag inte med för dit åker jag ändå inte ;)), men sen blir det snabbt långt och då vill jag inte åka bara över en dag.

Kommer du ihåg när propparna kom förra året? Tyckte det var rätt tidigt då, var det inte?

Du råkar inte veta var förra årets kvalgränser går att hitta? Jag har förstås lyckas glömma bort helt, hade råkoll förra våren men sen blev det tok med hästen. Håller med om att ändringar borde göras inför eller möjligtvis under SM året före.

Ja, precis, jag tycker också det ska vara som förr. :)

Tror dom kom i slutet på december, i alla fall dom första. Så dom kommer kanske någon gång i januari skulle jag tro.

Jadu, dom står inte kvar i Svenska tillägget i FIPO då?
Annars kan jag några i huvudet, ifall det är någon speciell du tänker på?

/Anna

Okej, hoppas de kommer snart iallafall :p
Tänkte mest på F1, T2 och passgrenarna för YR...

Det står i FIPO såg jag nu :)

F1: 5,10
T2: 5,80
PP1: 5,00
P1: under 26 sek
P2: max 9,7 sek
P3: max 18 sek

/Anna

Men gud så bra, tack så jättemycket :bow: Mitt fipo ligger och dräller i stallet, så jag kunde inte leta där.

Varsågod :)
Annars finns svenska tillägget på SIFs hemsida om du har internet :idea:

/Anna

Ja just det, det gör det ju! Hade jag glömt bort, tack för påminnelsen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka