Tävlingsfärger?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 232
S

Supersonic_

Ska köpa ny tävlingsutrustning (schabrak, benskydd och täcke) och vet inte vilken färg jag ska ha!
Hästen är en rätt mörk skimmel.
(http://static.apberget.se/images/g/31c/31c0ab095fabecf5ce4cf09f13dcadd2.jpg)

Har hittills oftast haft grått schabrak och vita benskydd.
Ska köpa nya benskydd nu, men vägrar ha svarta eller vita. Vill ha något med lite annorlunda färg :)
Kan man ha gråa benskydd till grått schabrak? Eller ser det konstigt ut då man har grå häst?
Eller kanske cremefärgat chabrak, men vad ska jag då ha för benskydd?

Kanske svart schabrak?
Har alltså svart sadel och träns.
Någon som har tips och åsikter? :)

Sv: Tävlingsfärger?

Jag skulle köpt svarta benskydd, så att de matchar sadel/träns... hade en väldigt mörk skimmel förut, på honom hade jag mest marin blått... men det är jätte snyggt med vinrött (om det är ett sto iof), grått, olivgrönt och creme som du sa! :banana:

Gråa skydd och övriga gråa grejer är jättesnyggt! Jag kör ganska mycket med brunt på min gråskimmel :d Annars om du vill ha annorlunda färg så finns ju eskadronskydd i ljusblått, gulligt på ponny!
Marinblått är iofs nästan snyggast!

Du kan ha de flesta färger till din häst tycker jag. Du kan också ha svarta skydd och ha nån läcker färg på resten...

Om du vill ha skydd i färg så vet jag att vissa modeller av eskadron skydden finns i ganska många färger.

3-horses har också skydd i lfärger som blå och grön... (har faft blåa bakbens skydd till min förra häst).

En dimblå/gråblå färg skulle vara fin, lite som schabraket på bilden. Benskydd ska vara i samma färg som sadel och träns, tycker jag, och det borde vara svart i ditt fall. Benlinor kan du gott ha i samma färg som schabraket.

Hursomhelst tycker jag att du ska satsa på en kall färg, för det tror jag tin pålle passar i då han själv har en kall nyans av grått.

Senast ändrad av en moderator:

jag tycker hästen va fin i grått! :)
skulle fortsatt med det om jag va du!!
Equiline & John Whitaker har fina grå schabrak med luvor till oxå om du vill ha de.. :) JW är en personlig favorit!! :love:
Eskadron har ju fina grå benskydd oxå.. skulle va jättefint ju!! :D fast det skulle passa bra med svarta eller vita om du hellre vill ha de

skimmlar passar ju i det mesta.. så mörkblått skulle ju va fint oxå!

Var kan man köpa Equiline och JW saker? :)

Själv är jag svag för klarblått och har mkt i det till min häst. :love:
Men har även börjat köpa mkt i brunt/beige nu, det är osså fint. :love:

Tycker antingen du ska satsa på grått eller marinblått, eller matcha båda dessa.
Alt. Svart och grått. Skulle vara snyggt!

Annars kanske kombinera olivgrönt/khakigrönt med cremefärgat och beigt. Alt. beiga och bruna färger ihop, skulle också va snyggt!

equline kan man väl köpa på de flesta välsorterade ridsportaffärer men på Equinet kan du beställa vilka färgkombinationer du vill! JW säljs väl inte på allt för många ställen men bla hos Skara Hästsport..hoppas du hittar nåt fint! :)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 372
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 839
Senast: Bapelsin
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink... 2
Svar
37
· Visningar
12 841
Gnägg Ja, vilken färg har ni på eran utrustning? Har eran häst någon speciell "färg"? :) Jag som TS får väl börja Häst: Skimmel, drar åt det...
Svar
19
· Visningar
4 325
Senast: Hemi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025