Tävlings utrustning.

YaHilweh

Trådstartare
Vad har ni för utrustning när ni tävlar? (hästen)
Färg och så..
Och självfallet i vikken green.

Sj är man då skit snygg (inte)

Jag har Vitt schabrak med Guldkant som det står Sikehamn HSK på.
elelr ibland har jag ett helt vitt med svart text (samma)

i hoppning Blandar vi färgerna lite grand :crazy:
ser rätt kul ut.
men det är inte färgen som är avgörand e:P
Men jag har en Svart sadel, En mörkbrun Martingal och ett Ljustbrunt träns med Pullar noggrimma :S
as fint :P

haha*
näe men har lite ont om pengar så dte har blöivit att man har köpt det bästa billigaste.

Sv: Tävlings utrustning.

Jag tävlar bara hoppning.
Är då marinblå ;)
Har marin hjälm+kavaj och marinblått schabrak med flätad guldkant, tjockt från shires.
Sen har jag en stubben CS siegfrid, svart och svart träns-pullarnosgrimma och förbygel med martingal i svart. Svarta MW skydd runt om med ludd i fram :D

Typ såhär : ;)
DSC03297.jpg

Jag har faktiskt aldrig, ens när jag tävlade frekvent, haft speciell tävlingsutrustning annat än schabraket (där jag numera har ljusgrått eftersom jag har skimmel, således har jag ljusgrå ridbyxor med).

Men sadel, träns, pannband etc är samma som på träning (bara mer välputsat :devil: ). Det jaga nvände rpå träning är ju den utrustning som funkar bäst och som jag trivs med, så ser ingen anledning att byta till tävling, eller ha dubbla uppsättningar av samma.

Matchat är det alltid, även ute i skogen ;) Dvs svart läder med silverspännen, grått schabrak, vita eller grå skydd/lindor (har skimmel), grå eller vit flughuva (när det är säsong för sånt). Grå hjälm, grå ridbyxor (eller hemma kan jag synas i ett par grönrutiga med..). Pannband med silverdekor, smala, släta lädertyglar (ev med gummi på insidan), träns med smala remmar och nosgrimma UTAN ful flärp för aachenrem. Tränsbett (alt kandar) i rostfritt.

Dock bryter jag med kavajen, som är marinblå. Mest för jag tävlade i blått (hjälm + schabrak, vita ridbyxor) förr. Nu velar jag mellan att köpa en grå kavaj med risk att det blir FÖR grått, eller matcha kavajen med lädret (och stövlarna som såklart är svarta) och köpa en svart. Sålänge får den marinblå hänga med, speciellt som även den snyggaste av kavajer 'förstörs' när man trycker dit en säkerhetsvästjävel ovanpå.. Säkerhetsvästen bryter också vilt då den är blå-grönrutig.

Jag har Tabacco färgad utrustning, Wintec sadel o Dyon träns o förbygel. Bruna Veredus skydd
Sen har jag oftast cremefärgat Equiline schabrak o Christ fårskinnspadd.

Jag har cremefärgade ridbyxor fr. Roping, Pikeur Epsom kavaj, rosa Equiline skjorta, IRH hjälm, ITalienska Läderstövlar Svarta m snörning o dragkedja...

Asterix :
Hmm skum bild alltså :)
Tävlar ni mitt i ett sammhälle eller :D

blått, rött och lite svart. :P

tävlar i distans:P

röd tröja, marinblå ridbyxor, blått&svart träns med tillhörande tyglar, röda strykkappor fram och blåa bak om det behövs, och så svart sadel och svart säkerhetsväst.

det enda som bryter mina färger är mina schabrak då jag inte har så många röda och blå eller svarta schabrak tror jag har 1 blått. (det finns inte så många tillräckligt stora som passar bra under min sadel)

tävlar hoppning! och har brun utrusting (mörkfux på hästen:p)
Pessoa sadel
Dy'on träns (achengrimma)
Prestige hoppgjord
Sprenger stigbyglar
Dy'on senskydd (fram)
Veredus senskydd (bak)
EqL förbygel
Horse Dream fårskinsspad
Acavallo gelpad
Schabrak & luva oftast John Whitaker (grön, grå eller blå)

Jag tävlar i dressyr jag...Och såhär ser vi ut:

Jag:
Vita oskodda ridbyxor (hatar helskodda..)
Svart Källqvist-kavaj med guldkant på kragen
Svart Källqvist-hjälm
Vita Roeckl-handskar
Svarta läderridstövlar med 15 cm-sporrar

Hästen:
Vitt dressyrschabrak
Svart Edinburgh-sadel
Svart ihopplockat träns ;)
Vita lindor alltid på framridning och prisutdelning

Bild: http://groups.msn.com/SandraochBertilAndersson/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=26

tävlar fälttävlan
jag har marinblå kavaj och hjälm, vita MH ridbyxor, vita Mustohandskar, svarta Cavallostövlar, samt ljusblå ridskjorta i hoppning och dressyr
hästen har då brunt Cliff Barnsbyträns, brun Amerigo dressyrsadel/svart stübben siegfried mf spezial hoppsadel
samt vitt HJ dressyrschabrak/ grått hoppschabrak m svart+vit kant, gråa hampa pro benskydd, svarta Globus boots

i terrängen har jag blå/grön jockeyhjälm, svart väst, vit tröja, slimegröna vantar, vita ridbyxor, samma stövlar som ovan

hästen har hoppsadlen, brunt träns m pullarnos och blågult pannband, brun förbygel, blågrön övergjord, grönt schabrak m röd/gul kant, svarta NEW terrängskydd, svarta boots

glömde säga vad jag har oxå :p (svarta saker)
John Whitaker hjälm
Euro Star kavaj
Dy'on stövelskaft
Mountain Horse jodpush
Skjorta (Silver Line, Euro Star, Equipage, Mountain Horse, Kyra K)
Ridbyxor (Pikeur, Equiline, Euro Star, Cavallo)
Roeckl handskar
Hoppspö
Sporrar + sporrskydd

Såg ut såhär när jag tävlade senast
rtuppstende.jpg

Hästen har:
* HG califrona träns
* HG förbygel med martingal
* Veredus thermogel senskydd
* Gjord med platta från Prestige
* Sadel från butet
* stigläder från prestige och sprenger stigbyglar
* Schabrak från equiline

Jag har:
Kavaj från pikeur
Byxor från eurostar
Stövlar från Könings
hjälm från Charles owen
Handskar från roekle
Skjorta från HG
(trosor från HM :angel: )
:devil:

Ny tävlingsutrustning är beställd (det mesta av det iaf) de var 3 år sen sist jag tävlade lokalt.

I HOPPNINGEN

Hästen.
- Svart Dyón träns, pullarnosgrimma
- Svart Dyón brösta m. martingal.
- Sadel, ny skall införskaffas i höst.
- Svarta Dyón läderskydd (blir nog inte införskaffade förens i jul, höhö ekonomin tryter) De andra skydden får duga sålänge.
- Sjöhagen wear shabrak i vitt med marin och gul kant.

Jag.
- Vita eurostar, helskodda med cremefärgad mocka. :love:
- Randig kortärmad skjorta, blårandig.
- Equiline krage.
- IRH lättviktshjälm. svart
- Marin mustojacka från equistro el. Marin sjöhagen wear jacka med hästrens namn på ryggen.
- Nya stövelskaft ska köpas + spetsiga svarta jordphur.

typ så kommer vi se ut. Det mesta är beställt men bland annat skydden, stövelskaften och jordphuren får vänta till jul kanske. höhö "julklappar"

I DRESSYREN

Hästen
- Svart med vitt foder, bred nosgrimma (ska köpa ett nytt i bättre läder)
- Ny dressyrsadel ska köpas i höst, vet ej vad för någon ännu.
- Vitt dressyrshabrak från shires, half lined saddle cloth.

Jag.
- Ny kavaj i marin, vet itne vad förnågon ännu (phuu vantrivs i kavaj, älskar mina klubbjackor :cry: )
- Vita eurostar samma som i hoppningen.
stövelskaft + jordphur,s amma som i hoppningen
- Helvit skjorta
- Marinblå sammetshjälm

Senast ändrad av en moderator:

höhöhö korven sitter i bakrunden och tittar! :banana:

föresten bella du menar väl itne att du itne har stigbyglar och sporrar i mässing när allt annat är det. FY SKÄMMS :p

Senast ändrad av en moderator:

Jag rider dressyr med min häst. Vi har inte kommit ut på tävlingsbanan ännu, men vi har tid på oss då hästen bara är 4 år. Men vi ska försöka sikta in oss på att starta senast i vår kring April-månad ev. kanske vi startar på någon inbjudningstävling redan till hösten.

Jag har inte ens införskaffat allt ännu, fick min lön från sommarjobbet idag :)
men ska införskaffa de saker som behövs allt eftersom.

Hästen
-Brun Olympic Jessica Dressyrsadel
-Brunt Jacsonträns med remontnosgrimma (ska dock köpa ett Passier Aries eller ett Hubertus Classic och ha i stället.)
-Vitt dressyrschabrak från Mia´s Ridsport
-Mark Todd Dressyrskydd bruna och vita att ha på framridningen osv.

Jag
-Marinblå hjälm Charles Owen Showhat
-Vita Victor Hugo ridhandskar vita fn. ska dock bli några från Kyra K eller Roeckl så småning om
-Marinblå kavaj, har en från Börjes nu som jag inte gillar spec. mycket. Ska köpa en från Pikeur om den sitter bra på mig. Troligtvis 'Doreen' kavajen.
-Vita helskodda ridbyxor från Pikeur
-Vit Kyra K ridskjorta
-Vit Kyra K plastrong
-Plastrongnål
-Har ett par jodphurs från Blundstone och ska köpa ett par Dyón shortchaps till att ha tsv. Kommer nästa år köpa ett par stövlar från Petrie av modellen Anky.

Hästen ska även tävlas i hoppning, antingen av min stora syster eller av någon duktig stallkompis till mig. Finns som tur var många duktiga hoppryttare i mina kretsar :)
Då ska hästen ha cremefärgat schabrak med guldpp/fläta från Mia´s eller Equiline. Vill så småning om gärna köpa ett från RG :love: också... men det känns inte som plånboken tillåter det riktigt nu då det är mkt annat som står på tur.. Sedan ska jag köpa en matchande luva från Equiline, cremefärgad med guldfläta på. Ska köpa en hoppsadel till henne när ekonomin tillåter.. blir ett matchande träns till då. Ev. ett Dyón GG träns eftersom det är mkt bra kvalité på detta med tanke på det låga priset.

Dressyr:
Blå kavaj, blå hjälm, vita ridbyxor, svarta stövlar med lite snörning fram, vita/marinblå handskar, mässingsporrar (marinblått spö)
Hästen- vitt schabrak med guldkant, Edinburgh svart dressyrsadel, svart träns med bred nosgrimma. Knight's leather eller vad det heter...

Hoppning:
Samma utrustning till mig men ett guldspö+ säkerhetsväst
Hästen- Marinblått sammetsschabrak med guldkant, läderskydd, träns med pullarnosgrimma, martingal.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka