Tävlings tips inför derssyrtävlingar!

T

TaylorSwift

Gärna med demostererande bilder eller bilder på resultat!
Det kan vaar allt från i vilken storlek knopparna ska vara beroende på hur kraftig hästen är till det bästa sättet att få stigbyglarna att glänsa som mest!

Jag har en fråg som kanske kan hjälpa tråden at komma igång lite,
Hur får jag ponnyns svans att se tjjockare ut till tävling? ev hur gör jag för att den inte ska slitas ned så mycket (på bredden) ?

Kom igen nu jag är säker på att det finns många bra tips därute som bara väntar på att få delas med sig av :D

Sv: Tävlings tips inför derssyrtävlingar!

Här ser man lite hur tunn den är

Om man flätar svansen före och tar ur flätan lagom till framridningen kan man få svansen att se fluffigare ut :idea:
Prova hemma först så du vet hur hårt och hur länge flätan ska sitta i för bäst resultat.
Svansen ser även tjockare ut om man klipper av den en liten bit nertill (jag som inte är ngn äkta dressyrtant...än iaf ;) brukar klippa svansen rakt av strax ovanför kotan)

Alltså jag hade det problemet men min hästs svans förrut men efter att jag slutat borsta den varje dag och endast reder ut den med mina fingrar med hjälp av pälsglans en gång i veckan har den blivit mycket tjockare och "bredare". Men jag har inget annat "fusk-"tips tyvärr.

Jag har en fråg som kanske kan hjälpa tråden at komma igång lite,
Hur får jag ponnyns svans att se tjjockare ut till tävling? ev hur gör jag för att den inte ska slitas ned så mycket (på bredden) ?

Aldrig borsta svansen utan svansglans! Klippa topparna ofta och lite. Detta försöker jag hålla på när det gäller min hästs svans och jag tycker att den blivit lite tjockare. Man får "vänta" på att kortare hår växer ner, då blir den tjockare. Det är här det är viktigt med svansglansen, för är svansen lättborstad så lossnar inte så mycket tagel. Vet inte vad du använder för borste till man och svans men jag rekommenderar en vanlig hårborste för människor. :idea:

Aldrig borsta svansen utan svansglans! Klippa topparna ofta och lite. Detta försöker jag hålla på när det gäller min hästs svans och jag tycker att den blivit lite tjockare. Man får "vänta" på att kortare hår växer ner, då blir den tjockare. Det är här det är viktigt med svansglansen, för är svansen lättborstad så lossnar inte så mycket tagel. Vet inte vad du använder för borste till man och svans men jag rekommenderar en vanlig hårborste för människor. :idea:

päls-/svans-/manglans:love: funkar hur bra som helst:love:

Liknande trådar

Dressyr Så, nu har det hänt! Har anmält mig o gubben till våran första tävling, och börjar redan bli utom mig av nervositet (1,5 månad kvar...
Svar
8
· Visningar
1 579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar