Tävlings nervositet.

Halifaxen

Trådstartare
Jag ska tävla om två veckor och jag börjar raden att vara jätte nervös.. Det är inte normalt anser jag i allfall. :( Kanske kan bero på att han inte har gått så bra på träningarna på siståne men det har börjat att losna nu..
Vad kan min nervositet bero på ??

Sv: Tävlings nervositet.

flrut blev jag JÄTTE nervös när jag skulle tävla, min nervositet började då jag snmälde mig till tävlingen :crazy: Men nu när jag tävlat mycket mer och regelbundet så har det sakta men säkert blivit bättre! Man jag klarar fortfarande inte av att äta frukot på morgonen, blir verkligen spyfärdig. :crazy: haha, jag går alltid ner i vikt under en tävlingshelg eftersom jag är så nervös hela tiden :angel:

Min nervositet har blivit mycket bättre, med lite mer rutin och då man börjat komma in i "tävlingsvardagen" :p Nu blir jag bara så där jätte nervös om jag ska tävla nån svårare klass, eller större tävling.

Men tänk på att lite nervositet ökar prestations förmågan :D

Sätt inte förstora krav på dg själv och låssas att det är en träning eller nåt och att hinderna (om det nu är hoppning) är mycket lägre än vad de egentligen är. :p brukar hjälpa för mig :D

Det kommer gå bra! Lycka till! :banana:

Jag ska tävla i morgon(!!), och det är ingen svår tävling, men jag håller på å kryper runt på väggarna här hemma...:o
Vet inte vad jag ska ta mig till... så vi är nog lite lika:angel:

Jag är också väldigt nervös på morgonen före en tävling.. frukost är ju knappt å tänka på.. :crazy:

Men sen brukar det släppa. Det absolut viktigaste på en tävling det är att ha roligt!

Själv har jag varit ute i höst och tävlat i lag, och det är något av det roligaste man kan göra! speciellt om det är bra sammanhållning i laget!
Vi hade skitkul!
Jag brukar även få med mig några kompisar när jag tävlar, och det stöttar nåt enormt ;)

Lycka till! ;)

Senast ändrad:

Tänk inte så mycket, det tar ett par tävlingar innan man inte håller på att krypa ur skinnet av nervositet. Och vissa blir aldrig av med det. Jag blir inte längre nervös när jag skall tävla (föutom vid start av nya klasser och när det går åt skogen på framhoppningen). Men då sammlar man sig och tar det för vad det är, så illa kan det aldrig gå.

Ta det lungt och andas, tänker du för mycket så glömmer du av det roliga med det hela, ställ inga höga krav på dig själv och hästen, det är då det går som bäst!!! :D

Lycka till och ha roligt på tävlingen!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: Milosari
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 006
Senast: cewe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka