Tävlingen i ridsport ang fribetäckning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Babe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 3 073

Babe

Trådstartare
Hej på er!
Någon mer än jag som anmält mitt sto och svarat på frågorna för att vinna fribetäckningen av antingen First Wish
eller Fetcher N i senaste ridsport?
Det svåraste i år igen är ju att skriva något bra på endast femton ord....:crazy:
Min lilla dam är efter
Gazpon 740
Och undan Zanta - brabant-chagall
och vi hoppas på ett litet föl efter First Wish..:banana:

Sv: Tävlingen i ridsport ang fribetäckning

Puttar lite, för det är väl inte bara jag som vill vinna tävlingen???:confused:
(fast det är klart mina chanser ökar ju isåfall ;) )

Vad tror ni, får man vara med och tävla om man har ett arabsto?
Det står ju halvblod- och fullblod....

Är det en fribetäckning eller en fri betäckning?:confused: :) ;)
Saila, självutnämnd vän av ordning ;)

Tja - varför inte? Det ger ju gröna papper på avkomman! :idea:

Jag ska också skicka in! Har en liten fullblodsdam som jag gärna vill betäcka med First Wish!

Ja, jag ska nog försöka komma på något klurigt att skicka in.
Vill ha First Wish.

Malin

Fullblod inkluderar ju de tre raserna arabiskt-, angloarabiskt- och engelskt fullblod så har man formulerat sig så måste ju svaret vara ja.

Själv har jag klurat på små ramsor åt alla mina 4 ston...
//Tina

Är det en fribetäckning eller en fri betäckning?:confused: :) ;)
Saila, självutnämnd vän av ordning ;)

EXAKT vad jag själv direkt funderade över när jag läste texten. Förmodad felskrivning som lätt, av okunnig, kan misstolkas. Jag kan inte tänka mig att någon av dessa hingstar går på regelrätt fribetäckning!!

Marie - ert nye svenskläraret

Har också skickat in på tävlingen och här är det också First Wish som är inressant, Gubben fick klura ut en ramsa, är värdelös på det själv. Stoet är e. Happy Day-Pascal- Herkules-Utrillo-Dragon. Väntar nu med spänning på Hingstkalendern , nu vill jag ha föl nästa år så jag tänker prova med det stoet och hellst inte behöva betala hur mycket som hellst utan att få ett föl.(sist 15 000 utan att få dräktigt) Söker trevlig dressyrhingst av det lite lättare morderna slaget, blev förtjust i Richfileld inte så himla stor men dräktigheten efter honom ser lite svag ut? Och så vet jag inte tempramentet, Akribori har jag sett en avkomma efter som var supersnygg men efter allt man hört och läst om honom är han nog inte aktuell synd på en så fin hingst (har sett på videon).Danzas kanske synd att man måste bet språng på honom, Jag är nog inte den enda som har problem att bestämma mig ge gärna förslag. Hittar inte hemsidan med His Higness.

Nu har jag skickat mitt tävlingsbidrag, men att skriva slogans är inte min starkaste sida :angel:. Vi får väl se vad juryn tycker :D.

*knapplån*

Hade tänkt fixa frågorna och sloganen idag medan jag jobbar (:o ) och så glömde jag tidningen hemma :cry:.

Har inte haft möjlighet att fixa det innan då jag legat på sjukhuset med hjärnskakning.

Mvh

Tora

Akribori har jag sett en avkomma efter som var supersnygg men efter allt man hört och läst om honom är han nog inte aktuell synd på en så fin hingst (har sett på videon).
Litet nyfiken bara, vad har du hört och läst om honom som är negativt? :angel: :angel:

Det finns en tråd om Akribori här (även skrivits mycket om honom i andra trådar), har även en kompis som gått rid -gymn på flyinge och hon var fundersam eftersom han inte tävlas och tempramentet o gångartena. Men man ska väl skaffa sig en egen uppfattning om hans avkommor så småningom och den jag har sett blev jag väldigt förtjust i därav jag kollade in hingsten, men avkomman är född 04 eller 05 med väldigt trevlig mamma.Verkligen svårt bestämma vilken hingst man vill betäcka med.

Jag gick ut till flickorna i hagen visade bild på grabben, och bad dem om hjälp.
Smakar gott i vårsolen, var deras mening.
De började knapra på den, innan de somnade om....
Vinner man på det tror du? :D
mvh

Jag gick också ut i hagen till mitt sto och visade bilden på Fetcher, varvid hon blev sur :( och muttrade att ok. hon deltar i tävlingen på ett villkor om jag skriver följande slogan:
Ta din Ridsport o stoppa upp nånstans
ingen pojkspoling kommer in under min fina svans

(Kan meddela att jag inte skickade in hennes förslag utan ett annat :o )

...annars var den bra!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka