M

mo0n

Hejsan, jag undrar vad brukar det kosta att vara med i en körtävling, ??

Sv: Tävling

Lite olika, men jag brukar ha utlägg på ca 600 i tävlingsavgifter med vet. Sen kan det tillkomma uppstallning om det behövs, och sen fikar man och åker dit.
Resan är det som känns dyrast. Det behövs ju två bilar om man inte kan lasta vagnen i transporten eller på bilen. Under 1000:- har jag aldrig lyckats tävla. Jo, en gång, när jag körde hästen dit själv, en mil genom skogen. :)

Jag brukar räkna med MINST 1 000 kr per tävling. Oftast blir det mer om man måste ordna boende och sånt åt sig själv och groom/hästskötare.

okeej, men vad går sjölva tävlingen på, asså startkostnad och så,, alltså själva tävlingen,, ?

jag skrev ju det. 600 ca.

Christina vet vad umeås startkostnader går på. fråga henne. Där kan du få rabatt på uppstallning om du är medlem i urf.

/j

Tävlingskostnaden varierar från tävling till tävling. Det beror på hur stort startfältet är och vilken klass man tävlar osv... Men generellt kanske en startavgift går på 350 kr och veterinär för 250 kr och då har du ca 600, som snigelfarmor skrev. Men som sagt, det tillkommer betydligt mer kostnader.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: morgaine
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 343
Senast: Murray
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
459
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka