L

loveemma

hej alla :) nu e det så att ja ska ut och tävla,ovan som jag e undrar jag om ni har några tips? saker man ska ha med kanske en lista?
alla svar uppskattas mkt :):D

Sv: Tävling

Sadel, vitt schabrak, träns/kandar, extra tyglar kan va bra, benskydd/lindor, nummerlapp, gummiband att knoppa med, hårgele, mankam, borstar, hovkrats, pälsglans, schampo, torrschampo är perfekt om man har skimmel, hjälm, spö, sporrar, handskar, extra handskar, ridkavaj, tävlingsskjorta, vita ridbyxor, hårnät/hårklämma, regn eller överdragskläder, hinkar, stövlar, mat till häst OCH ryttare, sjukvårdslåda kan va bra, grimskaft, söm, tång och hammare (även om du inte slår på lossade skor själv så kan det finnas nån annan på plats bara du har grejerna), licenser, grönt kort, vaccinationsintyg, vattenflaska (det blir varmt och nervöst på framridningen). Jag har nog glömt en hel del men LITE hjälp i alla fall!

tack såå heemsk mycket :D du var till större hjälp än du tror man glömmer lätt. ;)

en lista på vad man ska ha med är jättebra, samt att ha en medhjälpare med (jag måste iaf ha det..:p)..
har inte så mkt andra tips, det var läääänge sedan jag tävlade.. just ja! det kanske föregående skrev, men ta med extrautrustning, om ngt skulle gå sönder!

Lycka till! :D

haha alla slåss för att få följa med såå någon eller några får jag allt ;)

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.