Sv: tävling

Jag har haft stora ambitioner att delta lydnadsettan med min blandras, men det var ett il som gick över. :D
Nu känner jag ingen som helst vilja längre, även om det skulle vara kul att göra det för skojs skull någon gång...

Har däremot tänkt få gå prov i viltspår någon gång framöver. ;)

Med gamlingen har jag tävlat både lydnad och agility, men han är pensionerad från tävlandet nu :D

Med nya tillskottet ska vi tävla lydnad och förhoppningsvis knäppa alla inbitna bruksare ( med schäfer, rottis m.f ) på näsan ;)

Vi ska även prova på om spår är något för oss, många GD är otroligt skickliga i spår.

cillamuffins skrev:
vilka här tävlar med sina hundar? i vad? hur går det?

Jag tävlar i 4 olika "grenar" med mina och tänkte tävla i viltspår också men det är mest på skoj.

Det går bra. :banana:

Jag har tävlat en hel del agility med min terrier och vann faktiskt en del... Men när de skrev om alla regler och ändrade klasserna (tror det var 2000/2001) så slutade jag och har bara ställt upp i inofficiella sen dess.

Med min weimaraner ska jag debutera LKI i december, vi får se hur det går då hon hatar platsliggning (några bra tips förresten...???). Annars ska vi ta CH i viltspår är det tänkt, starta fält och prova lite agility. Angående lydnaden har jag höga mål, hennes mamma är SLCH :) , men vi får se. Jag ställer ut henne lite också, på våra enda 2 internationella utställningar har hon fått 2 CK och ett BIM, så hon är en snygging ;)

Hur har det gått med lydnaden???

//E

det går bra, minina fick 145 i debuten och nästnästa helg är det dags igen, minina i eslöv och loke gör debut i svedala. om loke bara sköter sig som han kan göra så hoppas jag på 1:a pris, men han kan också bli helt fnattig. med minina hoppas jag att vi kommer över 150, men vi får se...

ska kanske nämna för övriga (om nu någon lyckats missa... ;) ) att jag tävlar lydnad med mina två oreggade jyckar. agilityn kan jag glömma, den ena är för gammal och den andra är för tung och klumpig.

ambitionen är det dock inget fel på och jag tycker nästan synd om nästa hund, när jag ska ta igen det jag missat...

va? hur tusan tog sen sig igenom tunnlar och däck och var gjorde den av tassarna på alla smala "plankor"?

Ja du ett under kan man väl säga, men den gick nolla :)
Dock inget jag kommer sattsa på med min, det kan leda till för många skador

ungefär så tänker jag med min labbe också. han hade nog kunna ta sig runt, men priset är för högt.

Jag tog över min hund i våras och började då träna lydnad med honom, mer på allvar. Hade tänkt att kanske tävla i sommar, men andra saker kom ivägen. Istället ska vi ställa upp på en skojtävling i morgon faktiskt. Hoppas på att det går bra. Vi har inte tränat på ett tag, får nog ta en genomkörare ikväll.

Agility har jag tränat lite också, men har kommit fram till att min hund är aningens för stor för det egentligen. Mankhöjden ligger på 75+ så det är inte så där överdrivet lätt för honom alltid. Däcket och tunneln med släp tillexempel.

Men som sagt. Lydnad ställer vi upp i i morgon och hoppas på att fortsätta tävla på riktigt nästa vår.

Nope. Jag kör bara inoff för skojs skull upp till och med LKL 3. Är leds på att stå bakom bilen och spy innan jag tävlar. Min hund går inte alls på off. prov. Inget går, men på inoff så kan hon ha 9-10 på alla moment :-s Beror säkerligen på min nervositet.

Jag har tragglat viltspår förr, men lagt av eftersom att det är aldeles för lätt. Fick ett ch. på 6 starter och aldrig sämre än ett 2:a pris. Har gått nkl på jaktprov också utan större framgång. Men jag brukar gå inoff ungefär i samma klass och ibland placerar vi oss i toppen och ibland inte. Beror på hur seg hon är. Är hon seg går hon bra, är hon pigg så går hon ur handen.

Jag har kapplöpningshundar, och det går fort!!
Tänkte faktiskt prova någe annat med, men vet inte vad...

Tävlar spår, sök och lydnadsklass, har tidigare även kört rapport men har slutat med detta p.g.a. tids- och mottagarbrist.
mvh
Albert

Tävlar Lydnad klass 1, eftersom vi precis börjat. Endast inofficiella hittils men har faktiskt vunnit och fått 1:a pris båda gångerna :D *stolt som tuppen*
Skall även tävla i jakt, apportering, sök och allt möjligt! Han är så grym på allt :o :D

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Senast ändrad av en moderator:

Jag gör alltid kraftigt dubbelkommando i med att det inte sitter riktigt. Man få ju iallafall 5 p. Fick t.o.m 6 p en gång!
Lycka till!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Räknas utställning?

Ställer ut båda mina röda. Nisse har det gått jättebra för. NUCH och SUCH. Kvalificerad till CRUFT 2004 men vi åkte inte. 2004 blev han tredje vinstrikaste Faraohundshanen i Sverige...bara 2 poäng efter tvåan.

Lilla Luna har ju inte nått ålderna för Championat än men har tre cert och en BIS-junior och en BIS2-unghund plus många andra fina placeringar.

Kommer börja tävla LureCoursing med Luna till våren, hon har precis tagit sin licens.

Funderar även på att ta upp viltspår med dem.

Jag och Nova har precis börjat en kurs som heter tävlingslydnad och den avslutats med officiell tävling. Lydnadsklass 1.
Så det kommer till våren!
Vill även starta en appellklass, spår eller sök.
Men jag tar lydnaden först.
Har ingen brådska!
Men är det sen roligt och går bra så kommer jag att kämpa på uppåt i klasserna.
Jag har aldrig tävlat tidigare.
Bara utställning, och det har blivit ett antal så att skriva om dem skulle leda till en hel uppsats!

Senast ändrad av en moderator:

då kommer vi kanske att ses, minina ligger nog kvar i ettan hela våren om inget mirakulöst händer (hon kommer inte att apportera självmant) och jag kommer tävla mest i skåne :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar