missumfatta mig inte nu. syftet med den här tråden är INTE en fajt mellan skogsmullar och tävlingsryttare utan att höra ERA åsikter om tävlingsbranschen. nu menar jag tävling på elitnivå både treav och hopp/dresyr/fälttävlan osv...
är detta verkligen så bra?
1. är det okej att göra som flippan, ha henes föl i en annan häst? varför/varför inte?
2. hur ser ni på onaturlig betäckning dvs. där stoet inte får träffa hingsten?
3. är det okej att ha en hästmarknad där hästar är pengar?
4. är det okej att ha en tävlingshäst endast i box och pytteliten rasthage som jag vet att många hästar har?
5. kan man ändra tävlingshästens liv utan att ta bort tävlandet?
alltså, tävlingsbranschen. är den bra/dålig? nu syftar jag ur HÄSTENS synvinkel INTE ur människans!
observera att detta är en SERIÖS tråd som även ska beröra människans utnyttjande och avlande på djur, både hästar, kossor, grisar. har ni några synpunkter på dagens jordbruk? finns det något man kan förbättra? hur långt får man gå?
detta ska inte vara en kränkande tråd för tävlingsryttare!
är detta verkligen så bra?
1. är det okej att göra som flippan, ha henes föl i en annan häst? varför/varför inte?
2. hur ser ni på onaturlig betäckning dvs. där stoet inte får träffa hingsten?
3. är det okej att ha en hästmarknad där hästar är pengar?
4. är det okej att ha en tävlingshäst endast i box och pytteliten rasthage som jag vet att många hästar har?
5. kan man ändra tävlingshästens liv utan att ta bort tävlandet?
alltså, tävlingsbranschen. är den bra/dålig? nu syftar jag ur HÄSTENS synvinkel INTE ur människans!
observera att detta är en SERIÖS tråd som även ska beröra människans utnyttjande och avlande på djur, både hästar, kossor, grisar. har ni några synpunkter på dagens jordbruk? finns det något man kan förbättra? hur långt får man gå?
detta ska inte vara en kränkande tråd för tävlingsryttare!