Tävling mellan lokal och klubb?

Asa_S

Trådstartare
Är ju ganska många år sedan jag var aktiv själv i tävlingssammanhang, men jag vet att man på den tiden kunde ha inbjudningstävlingar, som var arrangerande klubb och max 3 (eller var det 2?) klubbar till. Arrangerades på samma sätt som klubbtävling. De försvann i någon veva och jag undrar nu om det finns någon möjlighet att arrangera något liknande, dvs större än klubbtävling (vi är så få ekipage) men utan att gå igenom formalian med lokaltävling. Känns som om vi vill slipa arrangörsformen lite innan det kommer ekipage från halva länet... :crazy:

Sv: Tävling mellan lokal och klubb?

ja det kan man göra.

enligt TR I mom 120

5. Inbjudningstävling
För arrangerande klubb och max fem inbjudna klubbar. Godkänd banbyggare och godkänd överdomare och/eller godkänd domare måste anlitas. I övrigt enligt lokal tävling. Tävlingen kan dock göras öppen för uppklassade ekipage/hästar. Ansökan om inbjudningstävling, med angivande av klasser och bedömningar, lämnas senast en månad före tävlingens genomförande, till respektive distrikt för godkännande.

Fast detta påminner mer om lokal än klubb dock.

Liknande trådar

Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 584
Senast: akleja
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: svea
·
O
Ekonomi & Juridik Min lokala Ridklubben har nyligen skickat ett brev med sina krav på alla medlemmar som ser ut som följande (utvalda delar), Alla aktiva...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 255
Senast: 0therwise
·
Hästhantering *Långt inlägg, men jag hoppas att ni orkar läsa.* För snart två år sedan kom en 3-årig ponny ganska så plötsligt in i våra liv. Han...
Svar
7
· Visningar
1 889
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka