Tävling med unghäst

OutOfService

Trådstartare
Jag har inte tävlat på måånga år och kände att det var smidigare att fråga här än att läsa sig till :p

Min fv hade hört något om unghästskydd man var tvungen att ha när man tävlar i hoppning, någon som vet något om detta?

Det gäller tävling på lokal nivå. :)

Du är inte tvungen att ha skydd på din unghäst, men OM du vill ha skydd får du inte ha vilka bakskydd som helst:

Reglerna för bakbensskydd på unghästar (hästar upp till sju år):
* Varje skydd får väga max 200 gram.
* Skyddet måste täcka kotan (det får inte vara öppet framtill).
* Högsta höjd på skyddets insida är 16 centimeter.
* Lägsta höjd på skyddets utsida är fem centimeter.
* Insidan av skyddet måste vara mjukt.
* Endast oelastisk knäppning är tillåtet. De ska knäppas på utsidan

Senast ändrad:
Ja så vitt jag vet!

Förutom såna där regler att man inte får ha vassa saker mm innanför benskydden, men det hoppas jag att du inte ska ha i vilket fall som helst ;)

Ja så vitt jag vet!

Förutom såna där regler att man inte får ha vassa saker mm innanför benskydden, men det hoppas jag att du inte ska ha i vilket fall som helst ;)

Men ååh.. jag som brukar sätta lite nålar på insidan av remmarna så han lär sig att lyfta på benen.. får la hålla mig till att bara ha det hemma då :(

;) :p

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 169
Senast: Murray
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
471
Senast: Twihard
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama