Tävling + FIPO

Sv: Tävling + FIPO

Du har fått svar på dina frågor.
Men jag vill bara säga att jag tycker du ska anmäla dig till båda klasserna inte välja en av dem :)
Lycka till!

Nej, inget varvbyte i V.1.
Det är bara i T.1. (och i T.2, men det är ju på speakers kommando).

/Malin

*kl*

Nästa onsdag blir det start i lätt fyrgång och T2 :bump:

Ska lusläsa FIPO nu så allting blir rätt! :D :banana:

Va kul :)
Lycka till!

Måste säga att jag aldrig skulle klarar rida T2 med min pålle, han är alldeles för framtung på tävlingsbanan för att jag ska kunna ha lösa tyglar på honom :)

Va kul :)
Lycka till!

Måste säga att jag aldrig skulle klarar rida T2 med min pålle, han är alldeles för framtung på tävlingsbanan för att jag ska kunna ha lösa tyglar på honom :)

Tackar! :D

Ja, min häst hade samma problem ända tills nu, nu blir han inte lika framtung längre och när jag släpper tyglarna så lyfter han extra mkt på halsen, tar ut stegen och töltar på helt :love:

Dock siktar jag inte på höga poäng, jag är nöjd om jag får en 2a på allt eftersom det är första tävlingen för mig o pållen :) Däremot gruvar jag mig lite för fyrgången, traven där. :crazy: Men vi satsar på det ändå! :)

Äsch, det är inte alltid man får till alla gångarter på tävling, men då får man se det som en nyttig träning istället. Ska själv ut och tävla femgång i helgen på en häst som bara travar ibland. :D

Ja, herregud, jag siktar inte på placering utan bara nyttig träning för mig o pållen! :D

*kl*
Dock har jag valt att rida T5 eller T8 istället för T2, vad är det för skillnad?

Ja, herregud, jag siktar inte på placering utan bara nyttig träning för mig o pållen! :D

*kl*
Dock har jag valt att rida T5 eller T8 istället för T2, vad är det för skillnad?

Menar du vad som är skillnaden mellan T5 och T8? Det är jättestor skillnad!

T8 är en betydligt lättare klass - du får visa VALFRITT tempo tölt, ett varv åt vardera hållet. I T5 ska du först visa ARBETSTEMPO tölt första varvet och sedan visa tempoväxlingar, där det ska vara ARBETSTEMPO tölt på kortsidorna. Eftersom inte ens alla som rider T3 fixar det där med korrekt arbetstempo i tölten är detta definitivt inte en "lätt" klass om du frågar mig!

okej! :D

Nu är jag anmäld bara till T8.. Strök mig från fyrgången, red på ovalen igår. Min pålle tyckte det var mkt roligare att bralla o sticka o vara olydig än att trava ett varv rent, och galoppen - tja, en riktig femgångsgalopp har min lilla kille så den vill jag bygga upp bättre innan jag startar fyrgång! Så jag kör på tölten och hoppas på bättre poäng där istället för att rida 2 program och få kassa poäng! :idea: :D

NU HAR JAG TÄVLAT! :D

Underbara känsla, nu laddar vi inför tävlingssäsongen 2009 och en eventuell start i T8 och kanske ev fyrgång, om jag fixar traven och galoppen! :)

Liknande trådar

Islandshäst Jag har ett par funderingar angående att tävla femgång. Det första gäller tempot i töltmomentet, finns det ett idealt tempo? Angivet...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Freyr
·
Western I min senaste pleasure var det uppfödaren till en av de startande hästarna extremt missnöjd med sin uppfödnings placering. Hon klagade...
Svar
5
· Visningar
1 422
Senast: Snubbelfot
·
H
Islandshäst Hej! är en ryttare som tävlar nationellt men känner att ja är helt ute och cyklar när det gäller allt vad Geadingakeppni innebär. Såg...
Svar
13
· Visningar
2 704
Senast: Minett
·
Islandshäst I T8 är det ju valfritt tempo i båda varven. Nu är jag anmäld till en tävling och funderar på vilket tempo jag ska välja. Jag siktar på...
Svar
19
· Visningar
3 934
Senast: Ranger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka