Tävlat i helgen?

_carmenzita_

Trådstartare
Har ni tävlat i helgen?
Vart var ni?
Endagars eller över 2 dagar?
Hur gick det?
Vad var det för klass?
Berätta lite om hästen/ponnyn ni startade.

:banana:

Sv: Tävlat i helgen?

Börjar väl då. Inte tävlat själv däremot sonens häst. Gick sin tredje debutant på Udden. 1 dagars. Fick 60.9% i dressyren ett pet och en vägran i hoppningen samt lite tidsfel, gick sedan terrängen på en halv sekunds tidsfel. Första debutanten hon fullföljer. Blev 13:de placerad. Är ett halvblod på 4 år.

Jag fortsätter väl.....

jag var åxå på Udden, red CNC*, tvådagars.
gick kalasbra, blev tvåa i klassen på 49,5 straff (stannade på dressyrpoängen :D)
hästen är ett halvblod på 7 år, valack

Jag var oxå på udden. Red Debutant. På det stora hela är jag supernöjd. Efter flopp i både dressyren och hoppningen så gick han som en klocka i terrängen. Var så kul. Kom på 22:a plats eller nått liknande men vi genomförde alla tre momenten och han tyckte det var kul.

Bidrar med en liten bild, min sambo är värdelös på att fota. en enda någolunda bra bild från hela tävlingen :o

Udden24sep.jpg

Hästen är en korsning mellan halvblod och New Forest. Det var hans och min 4:e start så trots sina 9år är han grön inom FT världen.

Senast ändrad:

Åh vad roligt med svar!
Jag är så avis, har ingen att starta just för dagen :(

Var dock och tittade i Åsarna i helgen där det var Lätt klass för D-ponny och debutant för stor häst, så himla kul! Deras första tävlan i fälttävlan.

själv fick man bara rida en hopptävling medans ni andra hade roligt på udden! *avis* :angel:

Iof sant. Tänkte ju inte på det. Kom på att vi glömde fotonen från i sommras på Busan.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen tävlar ponnyer och stora hästar på alla nivåer under fyra dagar hos Södertälje Ridklubb. I dag, lördag, rider även en fransk...
Svar
0
· Visningar
75
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter 13-åriga Agnes Wallberg tävlar tillsammans med sin ponny Aramis i ridsportsgrenen fälttävlan. Under helgen var de nere i Skövde och...
Svar
0
· Visningar
105
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka