Sv: Tävla?

Här har du en till "russmänniska" som är väldigt svår att få in i bara ett fack då jag sysslar med lite av varje, gör det även med varmblodet och nordistravaren.

om man är intreserad av ponnytrav kan man ringa till närmaste travbana och fråga om de har någon travskola.
vilka de flesta banor har idag.
En travskola fungera ungerfär som en ridskola.

Okej, tack för alla svaren, nu har jag fått svar på nästan alla mina frågor :):)

Jag tänkte börja tävla i ponnytrav, men vad är det som behövs för att tävla och hur anmäler man sig osv.osv.? Jag är helt nybörjare inom ponnytravstävlingar :crazy:

Du behöver en tävlingslicens för dig, en häst som är registrerad hos sptf (ww.sptf.nu) och har godkänt mätintyg, är registrerad hos en tränare (kan vara du själv) och har klarat av ett godkänt kvallopp och/eller tävlat de 12 senaste månaderna, annars får du kvala om.

Du behöver utrustning (sele, sulky, ev specialutrustning som skydd o dyl. hjälm och godkänd hjälm.) Vill du tävla monté behöver du även ha skyddsväst.

Hur du anmäler är olika, aningen via telefon, internet eller faxar/postar en anmälningsblankett till anmälningsmottagaren.

rekomenderar www.ponnytravet.com www.ponnytrav.ifokus.se (där hittar du mig under aliaset "mille") och www.sptf.nu

ah, va kul!! på senare år har det blivit lite av en grej att göra så mkt det bara går med samma häst, och då slår russen dom fåniga (:p) halvbloden som bara den, haha!
nä, men nu när jag håller på med allt möjligt skulle jag nog aldrig kunna gå tillbaka och bara rida runt i ett ridhus igen :crazy:, då skulle jag dö av tristess ;)

Haha ja det gör dom ju helt klart :p Russisarna är bäst helt enkelt.
Jag har aldrig vart en sån som gillar att sitta på en ridskoleponny som gör allt som ridläraren säger till om, gillar utmaningar så därför har jag gjort allt själv med mitt russ och nästan allt med nordisen, trots att dom är travhästar som tävlas inom travet fortfarande.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
612
Senast: Mli
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 203
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 329
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hennes häst visar tydligt att den inte trivs med att ridas på bett. Men Amy Boysen vill börja tävla i dressyr – och då är kravet på bett...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
5 483
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka