B

Bettan_G

Jag tänkte börja tävla i ponnytrav, men vad är det som behövs för att tävla och hur anmäler man sig osv.osv.? Jag är helt nybörjare inom ponnytravstävlingar :crazy:

Sv: Tävla?

Pm:a mej så ska ajg försöka svara på dom flesta frågorna, är aktiv ponnytravkusk som även börjat köra lite i skogen med mitt russ,

*trådkapning*

Finns det någon åldersgräns för hur gammal kusken ska vara när man kör ponnytrav?

Japp de finns åldersgränser, 8-15 år på a-ponny och 12-25 år på b-ponny. Jag har bara 2 år kvar innan jag måste anlita en kusk till min ponny.

Oj jag trodde att man bara fick vara upp till 18 år för att köra B-ponny på travbanan.Blev lite förvånad där eftersom jag har blivit tillfrågad om det en gång.

Jag har inte sett till nå c-ponny travtävlingar under mina år som kusk så det blir nog till o leta kusk. Men man får ju ta tränarlicens när man blir för gammal och då får man köra ponnyerna på banan i snabbjobb (ej tävling) utan att det blir nå knas.
Plus att på vissa banor anordnas Gubb-och Gumlopp där överåriga får köra ponnyerna i lopp, pappa brukar köra min fröken i såna. Ser jättekul ut från sidan.

Körning är ju körning men på olika sätt och kanske alla kan lära sig lite av varandra. Vem vet finns det någon med ponnysar här som kanske vill börja med ponny trav. Mångfald berikar.../Gunilla

*kl*

TS; Lägg tråden även på trav (eller så kommer denna flyttas dit) så kommer du träffa fler likasinnande!
Ponnytrav är otroligt roligt och det är en "tacksam" sport att ägna sig åt!:love:

Så slipper du få kommentarer från självutnämnda moderatorer!;)

Ja det är klart, jag menade bara att TS hade kanske fått bättre/fler svar om den låg under Trav eftersom det antagligen finns fler där som har kunskap om trav, även om det säkert finns en del här också.