K

karebb

Hejsan!

Nu är det äntligen dags för första tävlingen! Måste fråga så att jag har lite koll. Hur gör ni när ni kommer till tävlingsplatsen? Först visa alla papper och så som vanligt men sedan? När veterinär besiktiga, lära sig hoppbanan, gå teränbanan etc? Några tips som kan vara bra att tänka på?

Håll tummarna för oss att vi tar oss runt!

Sv: Tävla

Jag är inte så rutinerad själv men kan tala om hur jag gjort.

Ofta kommit till tävlingsplatsen dagen innan så jag gått terrängvisningen på kvällen och även då hoppbanan.

Sen på tävlingsdagen veterinärbesikta, gå hoppbanan om jag inte gjort de innan, dressyr, banhoppning och sedan knalla runt terrängbanan en gång till ibland även två innan min start.

Lycka till och se till att ha riktigt roligt. ;)

Sv: Tävla

Jag brukar anmäla osv så fort jag kommer fram (blir ofta dagen före) och om jag hinner även gå terrängbanan ett varv, samt hoppningen.

På tävlingsdagen brukar jag vet.besiktiga ca en timme före start i dressyren, och innan dess har jag gått hoppbanan en gång till och om jag startar hyfsat sent även terrängbanan. I nödfall går jag hoppbanan efter dressyren, då får mamma gå med hästen under tiden.

På endagars brukar man ha gott om tid att gå terrängen efter hoppningen, så det händer det att jag gör.

Jag håller tummarna :bump: så får du berätta hur det gick sen!

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
807
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 307
Senast: Googlarn
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: movi
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 365
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar