gulan

Trådstartare
Vad för slags olika grenar finns det att tävla innom körning. Dra hela klabbet för mig. Pressition, maraton,dressyr tvåspann, fyrspann etc. och bruks. Vad är reglerna när det gäller hästarna. Ponnysar för sig och stora för sig?
Min rygg klarar inte ridning längre och kikar lite på körning.
MVH gulan fd.gulla

Dressyr, maraton och precision är som fältävlans tre grenar.
Först kör man dressyren. En bana som man kör i skritt och trav, gör halt, ryggar, gör volter, serpentiner m.m. Sen kommer maraton där man kör en bana i skog och mark, genom vatten och så. Och sist så kommer precisionen som är som fältävlans banhoppning. Man kör genom koner med bollar på, den finns även lite andra typer av hinder. Det finns även tävlingar som bara har dressyr och precision och som bara har en gren. Jag har ju inte en sån stor koll på regler och så. Men det finns speciella ponnytävlingar och så. Men Ponnyer kan också gå ihop men stora hästar.

Tack för svar :).
Jag är fd Västeråsare :).
Jag har blivit nyfiken på körning för ryggen står inte emot ridning.
hälsningar gulan fd.gulla

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 055
Kropp & Själ Nu är detta ett blandat problem men i grund och botten ligger det hos mig psykiskt. Vill helst ha bra positiva eller iaf realistiska...
Svar
14
· Visningar
1 813
Senast: MattiZ
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka