Tävla western och SvRF-tävlingar på samma häst?

Sv: Tävla western och SvRF-tävlingar på samma häst?

Undra om jag får för SvRF vara medlem i en tennisklubb och tävla tennis... om man läser ordagrant

Ryttare är du bara på en häst och inte när du spelar tennis :idea:

Inte riktigt är du under 18 år får du inte tävla med hatt i hattklasser i dressyr utan måste ha hjälm. Inga hoppryttare har hjälmar utan hakband så det har du fel i.

Då är det ju samma som i westernridningen då... Iallafall wras regler.

hur 17 bär sig hoppryttarna åt då, man ser ju vissa som lyfter på hjälmen, men aldrig att de knäpper upp hakbandet :confused:

Högre tävlingar har annan TR... SvRF tr sträcker sig upp t o m FEI tror jag...

Men nu har jag fått svar från SvRF och vi kan andas ut

"Hej!
Det är ok att tävla både Westerntävlingar och hopp o dressyr.
Det är när icke anslutna föreningar har konkurrerade verksamhet som regeln gäller.
Mvh Lena Svensson
SvRF"

Ponnytrav och körning är ju inte samma gren och ej heller western och och de grenar som ligger under SvRF.

Däremot den som skrev att den tävlade hoppning/dressyr under Ridtravarföreningen blir ju drabbad, då de är grenar som ligger under SvRF och Ridtravarförbundet ej är med under SvRF....

"Hej!
Det är ok att tävla både Westerntävlingar och hopp o dressyr.
Det är när icke anslutna föreningar har konkurrerade verksamhet som regeln gäller.
Mvh Lena Svensson
SvRF"

Phu, tänkte väl det :rofl:

Följdfråga. Varför är bara Reining "godkänt" inom SvRF? :crazy:
Dom är ju knäppa hela högen...

Ja det är ju jättekonstigt för då får du ju inte tävla reining anordnat av tex SQHA på quartershower om du tänkt tävla reining som anordnats av nån SvRF-ansluten klubb...

Och vilken licens ska man ha? osv osv...

Inom WRAS gäller hjälm till och med 16 år, från det år man fyller 17 får man tävla med hatt.

Jag trodde att det var från 18, men mellan 16 och 18 fick man ha hatt med målsmans tillstånd eller nåt sånt.

Det är ändrat. tom 16 år SKA man nu ha hjälm på sig om man tävlar wras-tävlingar

Aha, då förstår jag. Det var ett tag sen jag tävlade, så jag har inte uppdaterat mig på TR's fronten. Men den reglen har alltså funnits innan?

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 810
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka