tävla utan skor?

J

josse

HUr är det med de nya reglerna är det numera tillåtet att tävla hästen utan skor ? eller var det bara diskussion om detta?

Sv: tävla utan skor?

vad jag har förstått skall man fr.o.m. 1/1 2005 få tävla hästen barfota.
Saxat från FIPO på www.feif.org:

If horses are shod all four feet should be shod. The only shoes allowed are those that are made for the purpose of serving as a shoe on a horse. All four shoes have to be made of the same material.

i.o.m. att det står IF horses are shod... bör det betyda att de inte måste vara skodda.

/Malin

Sv: tävla utan skor?

Det är tillåtet ja, med eller utan skor samt med eller utan ev boots. Regeln ang boots är fortfarande densamme, dvs max 300 gr på varje ben inklusive ev karledsskydd osv.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Ajda
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur