Tävla unghäst

Bounce

Trådstartare
Hej här på dressyrforum.
Jag har en 4 åring & funderar lite över kommande sommar. Vad får man tävla med en 4 åring?? Jag har inte varit i tävlingssvängen på typ 15 år:o

Sv: Tävla unghäst

Tack tack

Men varför har man unghäst program om man får starta LB??

Fascinerande.. max 1 dressyrstart på en dag för en 4åring, men den får gå en vanlig debutant fälttävlan på en dag... :crazy: Varför denna begränsning?

Fascinerande.. max 1 dressyrstart på en dag för en 4åring, men den får gå en vanlig debutant fälttävlan på en dag... :crazy: Varför denna begränsning?

Jag förstår vad du menar, men rent krasst så är det ju väldigt svårt att utföra fältävlansmomenten utspritt på 3 dagar (är inte FT-ryttare så jag är inte insatt).

Dessutom är det väl JÄTTE BRA att man bara får starta en klass med en 4-åring, jag förstår inte varför folk ska ruscha så hemskt.:cool:

Inte svårt att utföra momenten på tre dagar men väldigt kostsamt för arrangör och ryttare.

Att rida en 4åring en LC och en LB start på en dag är ju verkligen inget ansträngande. Tycker det är bra att dom får komma in två gånger på banan och titta på allt läskigt. Sen är det ditt ansvar som ryttare att inte sitta och harva på framridningen och ställa vettiga krav på din 4åring :grin: Själv tävlar jag bara dessa för miljöträningen skull, precis som när jag startar en 4åring i fälttävlan. Tycker oxå att det ruschas alldeles för mkt ofta men just detta tycker jag är lite väl att leka storebror. Men det kanske är en nödvändig förändring, ryttarne har väl inte vett nog att bedöma vad deras egen unghäst klarar av.

Att få starta båda LC & LB känns ju som "snällt" mot totten då den kan få en mycket mer avslappnad andra ritt.
(Isf att bara få gå in i en klass & kanske bara titta på allt "läskigt".)
Jag skulle föredra detta:)

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur