Tävla Unghäst

I

Is0la

Någon som vet vad som gäller för att tävla unghäst i dressyr?
Hur många procent ska man ha för att få rosett?
Tänker då på L:B1

Sv: Tävla Unghäst

Är det som i hoppningen då att man har avd. B före eller efter avd. A eller blandar man avd. B & A?
Är hoppryttare egentligen så jag har inte så bra koll på dressyren som tävlingsform :smirk:

Det finns Breeders-avdelningar för enbart 5 o 6-åringar.
7åringarna ska gå MSV A

GGlömde 4-års championatet

här finns det de för ponny i dressyr iaf :D

Man tävlar ju då inte efter alla andra, man har ett vanligt startnummer och sedan står det avdelning B i startlistorna så folk vet om det

Jag har bara sett avd A och B i LA för unga hästar, och då var avd A för unga hästar och avd B för övriga. I alla andra klasser finns nog bara avd A.

På "vanliga" dressyrtävlingar för stora hästar går unghästarna med i avd A. Att det inte är så på ponny beror på att ryttare på ungponny får vara över 18.

Jag pratade också om stora hästar. Och den gången jag själv har startat LA för unga hästar (på stor häst) så var avd A för unga hästar och avd B för oss med äldre hästar.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: Amanda_F
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdag startar unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Här är alla svenska deltagare.
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023